Companii

GIPO asteapta 15 mil. euro de la pescari si vanatori

08.04.2008, 14:49 72

Compania Egibo, proprietara lantului de magazine GIPO, care activeaza in domeniul distributiei si comercializarii de produse pentru pescuit, vanatoare, camping, sport si gradina, si-a bugetat pentru 2008 o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, in crestere cu 85% fata de anul trecut.
"Ne-am propus anul acesta sa ajungem la o cifra de afaceri de 14-15 milioane de euro pe intreaga companie, cu aproximativ 85% mai mult fata de 2007 si o rata a profitului de 10%", spune Horia Galateanu, general manager al Gipo.
Jumatate din cifra de afaceri, adica aproximativ sase, sapte milioane de euro vor proveni din vanzarile realizate de lantul de magazine Gipo, specializate pe comercializarea de produse pentru pescuit, vanatoare, camping, ceea ce inseamna o crestere cu 50-60% fata de 2007. Compania a inregistrat anul trecut o crestere cu 62% a cifrei de afaceri, ajungand la 8,1 mil. euro, la un an dupa ce a fost preluata de de fondul de investitii Gemisa pentru 900.000 de euro. "Am realizat o politica mai agresiva de crestere a cifrei de afaceri in concordanta cu obiectivele actionarilor. Ca o prima masura am dezvoltat partea de distributie catre clientii independenti, catre key accounts si marile retele de hipermarketuri si cash & carry si am adus branduri noi pe partea de pescuit", explica Galateanu.
Gipo are pana in prezent 15 magazine proprii si o franciza deschisa in martie, la Petrosani pe o suprafata de 120 de metri patrati, pentru care investitia s-a ridicat la 80.000 de euro. Pentru anul acesta, compania intentioneaza sa mai deschida aproximativ opt francize si trei magazine proprii in Bucuresti si in tara, pentru care si-a bugetat investitii de 500.000 de euro. "Ne-am propus sa mai acordam sapte-opt francize anul acesta. De asemenea, vom investi si in deschiderea a inca trei magazine proprii pentru care investitia se ridica la circa 150.000 de euro, pe o piata in crestere cam cu 20%", spune Horia Galateanu.
Pentru deschiderea unui magazin Gipo in franciza investitiile pornesc de la 60.000 de euro, din care taxa de intrare in franciza este de 5.000 de euro, redeventa 3% din cifra de afaceri, valoarea stocului initial 34.000 de euro pentru un magazin de 100 de metri patrati, iar amenajarea spatiului costa in jur de 175 de euro pe metru patrat.
"Pe piata echipamentelor de pescuit estimez ca avem o cota de 35-40%, iar pe piata de vanatoare avem o cota de 10-15%, deoarece am inceput sa aducem echipamente de vanatoare abia de anul trecut."
Echipamentele comercializate in magazinele Gipo provin atat din import, cat si din productia proprie. Horia Galateanu spune ca de anul acesta compania ar putea derula activitati de export. "Articolele de pescuit marca Gipo aduc 20- 25% din cifra de afaceri si incepand cu acest an dorim exportarea acestora catre tarile din jur: Ungaria, Bulgaria, Serbia", precizeaza el.
Fondul de investitii Gemisa este detinut de actionarii grupului A&D Pharma, care mai controleaza si compania farmaceutica Ozone Laboratories sau distribuitorul bulgar Arishop Pharma. La randul sau, Gemisa detine participatii in afaceri precum Optical Network, Miniblu sau Fleet Management Services.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO