Companii

Golden Brau detine aproape 30% din piata berii populare

31.07.2007, 17:38 89

Golden Brau, brandul de bere detinut de liderul pietei locale, Heineken Romania, a inregistrat in 2006 vanzari de 1,46 milioane de hectolitri, adica 8,2% din vanzarile totale de 17,7 milioane de hectolitri realizate anul trecut pe piata locala. Potrivit datelor Heineken Romania, pe segmentul popular, pe care este situat brandul Golden Brau, s-au vandut anul trecut cinci milioane de hectolitri de bere, in crestere cu 25% fata de anul precedent. Aceasta inseamna ca in urma vanzarilor volumice inregistrate Golden Brau detine aproximativ 29% din piata berii pe acest segment. Reprezentantii Heineken Romania nu au oferit mai multe informatii legate de rotmul de crestere al vanzarilor Golden Brau in acest an. Filiala locala a producatorului olandez de bere a finalizat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 201,7 milioane de euro, in crestere cu 27% comparativ cu 2005. Pe o piata care anul acesta va depasi un miliard de euro, concurenta companiei Heineken Romania este formata din InBev Romania, Ursus Brewries, European Drinks, URBB, si Bere Mures. Vanzarile de bere ale filialelor locale ale multinationalelor s-au dublat in trimestrul al doilea fata de primele trei luni ale anului pe fondul temperaturilor ridicate. Astfel, companiile multinationale au vandut in trimestrul al doilea circa 4,75 de milioane de hectolitri de bere. In prima jumatate a anului, vanzarile totale au fost de peste 7,2 mil. hectolitri de bere, in crestere cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Calculand la un pret mediu la raft de 2,8 lei pe litrul de bere (0,90 eurocenti), multinationalele din industria berii au inregistrat in primul semestru vanzari de peste 650 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO