Companii

Gorenje: Este foarte greu sa facem previziuni

12.01.2006, 18:53 21

Producatorul sloven de aparatura electrocasnica Gorenje estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor de 15% pe piata romaneasca pana la 16,5 milioane de euro.

"Este foarte greu sa facem previziuni pentru anul 2006 in ceea ce priveste piata de electrocasnice din Romania deoarece situatia economica din ultimul timp este incerta. Cresterea PIB-ul a ajuns in ultimul trimestru la sub 2%, lucru ingrijorator, iar cursul de schimb este departe de a avea o evolutie previzibila. Oricum, ne-am propus o crestere de 15% in 2006 in Romania atat in privinta volumului vanzarilor de produse electrocasnice, cat si a cifrei de afaceri, deoarece Gorenje ramane la aceeasi pozitionare", sustin reprezentantii Gorenje Romania. Compania infiintata in 2003 nu realizeaza activitati comerciale, ci functioneaza doar in sistem de reprezentanta.

"In momentul de fata avem 8 importatori in Romania, iar cand vorbim de cifra de afaceri ne referim la preturile de import, nu la preturile de vanzare pe piata. Cifra de afaceri Gorenje d.d. Slovenia in Romania, preturi CIP (fara taxe - n. red.), a fost in 2005 de 14,5 milioane de euro. Estimam pentru acest an un volum de 16,5 milioane de euro", adauga oficialii producatorului sloven.

Gorenje, unul dintre cei mai importanti jucatori regionali, a anuntat ca este interesat in acest an de potentiale tinte de achizitii atat in Europa de Est, cat si in cea de Vest, potrivit presedintelui companiei, Franjo Bobinac.

"Suntem foarte intreresati de piata din Ucraina, unde ne-am dublat vanzarile anul trecut. Anticipam cresteri de doua cifre (double-digit in limba engleza - n. red.) si in Rusia, si contam pe Romania", a mai spus Bobbinac, citat de agentia slovena de presa STA.

Gorenje a vandut anul trecut pe piata romaneasca 64.000 de produse electrocasnice, in crestere fata de 50.000 de unitati in urma cu un an.

"O parte din programele noastre de produse a crescut chiar de 10 ori deoarece am incercat sa aducem produse pe gustul consumatorilor din Romania si per total am inregistrat o crestere de peste 20% comparativ cu anul 2004", sustin reprezentantii Gorenje Romania. Anul 2004 adusese la randul sau o crestere de 40% potrivit datelor companiei.

Cota de piata a marcii slovene a ajuns aproape de 5% in perioada ianuarie-septembrie a anului trecut, conform studiilor de piata Gfk, citate de companie.

Piata romaneasca de produse electrocasnice a traversat o perioada foarte dinamica in ultimii ani. Dupa explozia inregistrata in anul 2002 si mai ales 2003, o data cu dezvoltarea sistemelor de creditare, piata de profil s-a vazut confruntata cu o scadere dramatica in primele luni ale anului 2004, o data cu intrarea in vigoare a noilor norme de creditare din partea BNR.

Ulterior, pe masura dezvoltarii unor noi sisteme de creditare, piata de produse electrocasnice si-a revenit, incheind anul 2004 la un nivel apropiat de cel din anul 2003. Anul 2005 a adus o usoara crestere, potrivit jucatorilor din piata, ritmul fiind insa mult inferior ritmului de crestere inregistrat de produsele din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor (IT&C).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO