Companii

Guvernul a adoptat Master Planul General de Transport al României, care „va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung"

Guvernul a adoptat Master Planul General de Transport al...

Autor: Gabriel Pecheanu

14.09.2016, 19:22 388

Guvernul a aprobat miercuri Master Planul General de Transport al României, care stabileşte principalele direcţii de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile -  rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal.

''Acest Guvern a aprobat prima strategie de infrastructură de transport pe care România o va avea în următorii ani. Master Planul analizează obiectivele majore ale sistemului naţional de trasnport şi constituie un instrument strategic de planificare a investiţiilor majore ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport la scară naţională. Master Planul securizează, practic, construcţia a peste 6800 de kilometri de drum, din care peste 1500 de km de autostradă şi peste 1300 de km de drumuri expres. De asemenea, securizează modernizarea a peste 5.000 de km de cale ferată, a 15 aeroporturi şi a 32 de porturi'', a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, la Palatul Victoria.

Potrivit unui comunicat de presă remis MEDIAFAX de Guvern, documentul prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030. Totodată, stabileşte obiectivele strategice, coridoarele de transport, intervenţiile specifice şi scenariile de implementare pentru dezvoltarea echilibrată, sustenabilă şi armonizată cu obiectivele strategice transeuropene a infrastructurii de transport de pe teritoriul ţării noastre.

''Master Planul General de Transport al României va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung, prin creşterea conectivităţii intermodale (legături create prin combinarea tuturor modurilor de transport) între regiuni, accesul populaţiei şi al mediului de afaceri la reţeaua de transport şi susţinerea dezvoltării regiunilor cu potenţial de creştere economică. Nu în ultimul rând, adoptarea Mater Planului reprezintă şi o condiţionalitate a finanţărilor pentru România în domeniul transporturilor, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare'', se mai arată în document.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO