Companii

H&M, la un pas de 40 de magazine

Foto: Octav Ganea

Foto: Octav Ganea

Autor: Cristina Roşca

21.03.2015, 17:02 252

Retailerul suedez H&M, care a deschis prima unitate pe piaţa locală în primăvara lui 2011, se apropie de pra­gul de 40 de magazine la circa patru ani de la intrarea în România. Astfel, com­pa­nia va deschide cel de-al 39-lea ma­gazin al reţelei, la Braşov, în centrul co­mercial Coresi Shopping Resort, dez­vol­tat de grupul francez Auchan la Braşov.

„Pe 27 martie inaugurăm cel de-al doilea magazin al nostru din Braşov, care prin suprafaţa generoasă de vânzare (2.400 mp - n.red.) se impune ca unul dintre cele mai mari magazine ale noastre din ţară. Este un pas important în dezvoltarea naţională a companiei noastre, cu atât mai mult cu cât ne apropiem, în doar patru ani de prezenţă în România, de 40 de magazine“, declară Ralf Wein, country manager al H&M România.

Suedezii au intrat pe piaţa locală în urmă cu patru ani, după mai mulţi ani de tatonări. De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat în contextul în care suedezii de la Inditex au venit în 2004 în franciză şi trei ani mai târziu

şi-au făcut intrarea direct. La momen­tul venirii H&M pe piaţă erau deja activi şi C&A şi New Yorker. Încă de la început compania suedeză a mizat pe o expansiune agresivă, pariind pe circa 10 deschideri anuale. H&M s-a orien­tat atât către marile oraşe ale ţării în frunte cu Bucureştiul, cât şi către cele mai mici, printre care Botoşani, Târgu Jiu sau Buzău. Această strategie s-a văzut şi în rezultatele financiare, com­pania terminând anul financiar 2014 (care începe la 1 decembrie şi se termină la 30 noiembrie) cu vânzări în România de 138 mil. euro, plus 43%, respectiv 3,6 mil. euro per magazin. România rămâne astfel şi în 2014 „campioană“ în regiune la vânzările per magazin, acestea ajungând să fie cu până la 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. Încă de la intrarea pe pia­ţa locală suedezii au anunţat vânzări record prin comparaţie cu Polonia, Ungaria, Cehia şi Bulgaria. Vânzările per magazin poziţionează România pe primul loc în regiune deşi din punctul de vedere al salariului mediu piaţa locală este la coada clasamentului, fiind devansată doar de vecinii bulgari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO