Companii

Henkel Romania a vandut in 2000 de 36 milioane de euro

15.03.2001, 00:00 45



Henkel Romania, filiala a companiei Henkel Central Eastern Europe (HCEE), a avut in 2000 o cifra de afaceri de aproximativ 36,2 milioane euro, in crestere cu 15,6 % fata de anul 1999, cand a vandut de 31,3 milioane de euro.

"Totusi, deocamdata Romania se afla pe ultimul loc din Europa Centrala si de Est in privinta consumului de produse Henkel", a declarat pentru Ziarul Financiar Liviu Sfrija, Director General Henkel Romania.

Compania comercializeaza in Romania cele mai importante branduri dintre detergenti si produse cosmetice din sortimentul international Henkel.

Detergentul Pur este lider de piata pe acest sector, cu o cota valorica, in 2000, de 52% din piata de detergenti lichizi, conform reprezentantilor companiei, care citeaza compania de cercetari de piata MERMB. La detergentii pudra, compania se afla pe locul trei, cu o cota valorica de 14% din piata.

"Henkel are, in Romania, o pozitie buna pe piata si la cosmetice, dar nu suntem foarte multumiti. In 2001, ne vom preocupa de stabilizarea acestora.

Cotele valorice de piata pentru anul 2000 ale brandului Fa, lider de piata, au fost de 13% la deodorante, 15,6% la sapun si 20% pentru gelul de dus. In domeniul produselor de coafat, Taft este lider de piata cu o cota de 30%", a mai spus Sfrija.

Printre cele mai vandute produse ale firmei se mai numara Rex si Shauma. Cosmeticele comercializate in Romania sunt produse in Slovenia, Polonia, Germania, Belgia iar detergentii sunt importati din Slovacia, Ungaria, Austria, Franta.

Henkel Romania si-a inceput activitatea in 1994 si are acum 14 centre de reprezentare in toata tara si 250 de angajati.

Reteaua de distributie este foarte larga, astfel incat acopera aproape 98% din teritoriul tarii. "Distributia ni se pare un aspect foarte important al afacerii noastre si din acest motiv ii acordam o atentie foarte mare", explica Sfrija.

Henkel Romania are un capital social de 22,7 milioane de euro.

In cadrul Henkel Bautechnik, societate mixta infiintata anul trecut in Romania, HCEE este partener cu un investitor privat local (participarea HCEE la capitalul societatii mixte este de 65%).

"Henkel Bautechnik a inaugurat in cursul anului trecut, in apropierea Bucurestiului, o fabrica de adezivi pentru constructii din gama Ceresit. Aceste produse, care pana anul trecut erau importate, detin aproximativ 35% din piata romaneasca de profil", a precizat Sfrija.

In ceea ce priveste consumul de detergenti si cosmetice pe cap de locuitor, Romania este pe ultimul loc, astfel ca existenta unei fabrici in Romania nu se justifica. "O sa mai dureze pana cand o astfel de investitie va fi luata in calcul. Deocamdata suntem concentrati pe eficientizarea sectorului de vanzari," a mai declarat Sfrija.

"Au existat ocazii in care am considerat eventuali parteneri romani, de exemplu acum cativa ani eram gata-gata sa cumparam fabrica "Dero" Ploiesti, dar am renuntat si apoi fabrica a fost preluata de cei de la Unilever. Apoi am mai incercat sa colaboram cu diferiti parteneri dar nu am gasit ceva interesant", a mai spus Sfrija.

Henkel Central Eastern Europe (HCEE), sediul regional al companiei multinationale Henkel Group, a anuntat rezultate record pentru cel de-al cincilea an consecutiv.

Cifra de afaceri pentru 2000 a fost de 690 mil. de euro, inregistrand o crestere de 8% fata de 1999. In 2001, se estimeaza ca veniturile sa depaseasca 730 mil. de euro.

In prezent, pietele central si est europene asigura 75% din veniturile totale ale Henkel CEE. HCEE conduce operatiunile din Austria si 14 tari central si est europene pentru Henkel Group. Firma mama are sediul la Dusserldorf si are companii afiliate in peste 70 de tari.

Numarul de angajati a crescut de la 4.100 la 4.400 in anul 2000 si se estimeaza ca aceasta crestere va continua si in viitor.

HCEE este lider de piata in regiune la adezivi (Loctite, Pattex), la cosmetice (Schwarzkopf, Poly, Fa) si tehnologii de suprafata. La detergenti (Persil, Silan) este numarul doi in Europa Centrala si de Est.

In 1999 pe plan mondial, Henkel avea 56.400 de angajati; profitul net obtinut in 1999 a fost de 404 mil de euro, iar profitul operational de 857 milioane de euro.

Activitatea este impartita dupa cum urmeaza: 22% adezivi, 16% cosmetice, 23% detergenti si produse de curatat pentru gospodarie, 23% materii prime pentru industria chimica, 15% produse pentru igiena industriala si institutionala.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO