Companii

Hipermarketurile Carrefour si-au majorat profitul operational cu 33%, la 31,4 mil. euro

Hipermarketurile Carrefour si-au majorat profitul operational cu 33%, la 31,4 mil. euro

Click pentru imaginea marita

05.05.2008, 18:10 47

Rezultatul net al companiei, care la finele lui 2007 numara 11 unitati, s-a majorat anul trecut cu 22,3% fata de perioada anterioara, ritm care reprezinta circa jumatate din avansul inregistrat de vanzarile retelei la nivel local in acelasi interval. In valoare, profitul net s-a ridicat la 21,9 mil. euro, fata de 17,9 mil. euro in 2006.
"In Romania, marja comerciala s-a majorat ca efect al sinergiilor dintre compania locala si grupul Carrefour (datorate in special importurilor) si al extinderii retelei", se arata in raportul financiar al Hyparlo.
La inceputul anului, Carrefour a raportat in Romania o cifra de afaceri de 866 mil. euro, valoare ce include taxele aferente (TVA).
Hyparlo opereaza 12 magazine Carrefour in Franta si reteaua Carrefour din Romania. Grupul francez a preluat integral compania Hyparlo - cel mai mare francizat al sau si cel care opera hipermarketurile Carrefour de pe piata romaneasca - la inceputul anului 2006, moment care a marcat accelerarea expansiunii retailerului pe piata locala. Raportul prezentat recent de Hyparlo a fost construit dupa standardele internationale de raportare financiara IFRS, ceea ce face ca aceste cifre sa difere de cele raportate de companie catre Ministerul de Finante. Anul trecut, evolutia vanzarilor Carrefour in Romania s-a datorat in mare parte extinderii retelei de hipermarketuri cu 4 unitati, dintre care trei au fost deschise in ultimul trimestru al lui 2007. Valoarea in-vestitiilor in expansiune a fost de 80 mil. euro in 2007, potrivit datelor companiei.
"Compania Carrefour Romania a semnat un contract de imprumut cu Carrefour Olanda, ceea ce ii permite sa obtina credite de pana la 104 mil. euro pentru a-si finanta investitiile. Avansul consemnat la finele lui 2007 era de 54,88 mil. euro", se mai precizeaza in raportul Hyparlo. Potrivit aceleiasi surse, subsidiara romaneasca a grupului isi finanteaza expansiunea si prin credite bancare, avand deschise trei linii de credit cu un disponibil de 100 mil. euro. La finele anului trecut, rata de utilizare a acestor resurse era de 30%.
Anul trecut, subsidiara locala a grupului si-a redus costurile nete de finantare de la 6,5 mil. euro in 2006, ajungand la 4,4 mil. euro in 2007. In schimb, costurile cu personalul au inregistrat un avans considerabil in perioada mentionata, plafonul remuneratiilor fiind majorat cu 30%, potrivit datelor din raport.
Rezultatele pozitive ale Hyparlo au fost sustinute anul trecut de operatiunile de pe piata romaneasca, care au contribuit cu circa 44% la vanzari si cu 78% la profitul operational curent al companiei franceze.
La nivelul grupului Carrefour, piata romaneasca s-a remarcat prin cea mai mare rata de majorare a vanzarilor in 2007 fata de anul anterior, fiind urmata in clasamentul celor mai mari cresteri de Brazilia (40,2%), Polonia (38,9%) si Argentina (36%). Romania s-a numarat si printre cele trei tari care au condus avansul vanzarilor Carrefour in termeni comparabili (fara a lua in calcul extinderea retelelor) la nivel european, alaturi de Spania si Polonia, inregistrand cresteri organice de peste 5% in 2007 fata de anul 2006.
Competitia pe piata locala de profil se intensifica insa de la an la an. Carrefour a anuntat pentru acest an 7 deschideri de hipermarketuri, acelasi ritm de expansiune fiind vizat si de reteaua germanilor de la Metro, Real Hypermarket.
Alti rivali ai companiei Carrefour cu planuri de expansiune agresiva a retelelor pe piata romaneasca sunt Kaufland si Auchan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO