Companii

Importatorii Sara Lee: promotiile ne-au afecta profitabilitatea

23.12.2004, 00:00 21

Companiile aradene Safilar SA si Coturnix Srl, importatori si distribuitori locali ai bunurilor de larg consum produse de gigantul american Sara Lee, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro.
"Vom ajunge la o crestere de 15% in lei a vanzarilor in acest an. In volum, cresterea este de cel putin 25%", spune Alin Dicu, directorul general al celor doua companii.
Diferenta dintre cei doi indicatori s-a datorat, potrivit lui Dicu, numeroaselor promotii care s-au desfasurat anul acesta pe piata romaneasca a bunurilor de larg consum.
"Chiar daca suntem pozitionati cu produsele noastre in segmentul premium, a trebuit sa derulam promotii pentru a putea face fata concurentei. Dezvoltarea creditelor de consum din anii trecuti a facut sa scada ponderea produselor de larg consum in bugetul oricarei familii", crede Dicu.
In aceste conditii, romanii au avut de ales intre a cumpara mai putine bunuri de larg consum sau a cumpara la fel de multe, dar mai ieftine. Pentru a face fata concurentei, aproape toti jucatorii de pe piata, fie ca a fost vorba de cafea sau detergenti, s-au lansat in promotii, ceea ce a afectat serios profitabilitatea in domeniu.
"Noi am decis in plus sa facem si selectie intre produsele pe care le distribuim. Daca in 2003 aveam in portofoliu 450 de tipuri de produse in acest an am ajuns la mai putin de 300. Probabil ca vom mai renunta la unele, si vom adauga altele in functie de cat de mult se vor cere acestea pe piata", completeaza Dicu.
Produsele din portofoliul Sara Lee distribuite de cele doua comapnii aradene sunt impartite in trei categorii: produse casnice si de ingrijire a corpului, produse alimentare si textile.
Intre marcile aflate in portofoliul celor doua companii se afla Ambi Pur (odorizate de casa si masina), Catch (insecticid), Frisbi (produse de uz casnic din hirtie), Kiwi (produse de ingrijire a incaltamintei), dar si Douwe Egberts (cafea) si Pickwick (ceai).
Safilar distribuie produsele din categoria non-food in timp ce Coturnix distribuie produsele din categoria food.
Strategia celor doua companii vizeaza pentru fiecare marca ocuparea pozitiei de lider sau locul doi in segmentul respectiv. Daca acest lucru nu se intampla, produsul este scos din oferta si inlocuit cu un altul.
Sara Lee Corporation este unul dintre cele mai mari grupuri din lume care activeaza in domeniul produselor de larg consum, cu o cifra de afaceri de peste 19,5 miliarde dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2004. Compania are la nivel mondial peste 145.000 de angajati.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO