Companii

Importatorul Jaguar dezvolta reteaua de dealeri pentru a-si dubla vanzarile

Importatorul Jaguar dezvolta reteaua de dealeri pentru a-si dubla vanzarile

Cristian Serban, director comercial al Premium Auto, considera ca pe o piata care inregistreaza un ritm accelerat de crestere, singura strategie viabila este cea agresiva

06.09.2007, 16:27 143

Premium Auto Motors, unicul dealer autorizat Jaguar pe piata locala, mizeaza pe vanzari de 120 de limuzine Jaguar in acest an, in crestere cu 40% fata de anul trecut, ca urmare a dezvoltarii agresive a retelei de dealeri.
"Prioritatea zero din acest an si din 2008 va fi dezvoltarea si consolidarea retelei de dealeri din tara, precum si deschiderea inca unui dealership Jaguar si Land Rover in Bucuresti", a declarat Cristian Serban, director comercial al Premium Auto, reprezentantul oficial pe piata locala al marcilor Land Rover si Jaguar.
Pe piata locala, majoritatea importatorilor se concentreaza pe extinderea retelei de dealeri pentru a beneficia de cresterea pietei in toate regiunile tarii, dar si pentru a creste nivelul de competitivitate.
In prezent, singurul punct de vanzare Jaguar din tara se afla in Bucuresti si apartine companiei Premium Auto Motors, unicul dealer autorizat Jaguar.
"In afara de dealerul Premium Auto Motors din Bucuresti exista in tara mai multe puncte de vanzare Land Rover in Brasov, Iasi, Constanta, Timisoara, Cluj si Bucuresti, dar care sunt deocamdata la statutul de dealeri aplicanti care urmaresc un program impus de producator si urmarit de importator in vederea autorizarii finale", a adaugat Cristian Serban.
In 2008, alaturi de investitiile realizate de catre fiecare dealer pentru a indeplini standardele impuse de catre constructor se urmareste infiintarea de noi dealershipuri pentru a permite cresterea vanzarilor la intregul potential al pietei.
"In 2008, urmarim dezvoltarea retelei de dealeri si in perimetrul oraselor Craiova, Braila-Galati, Satu Mare, Sibiu, Targu Mures, precum si in judetul Maramures", a adaugat Serban.
Reprezentantul Jaguar considera ca pe o piata care inregistreaza un ritm accelerat de crestere, singura strategie viabila este cea agresiva.
"Premium Auto are ca tinta pentru anul curent comercializarea a peste 650 de masini Land Rover, adica cu peste 70% mai mult fata de 2006. In acelasi timp, dorim sa avem in bilantul anual peste 120 de limuzine Jaguar livrate, cu 40% fata de nivelul anului trecut", a subliniat directorul comercial al Premium Auto.
Vanzarile Land Rover in primele sapte luni ale anului au atins nivelul de 322 de unitati, in crestere cu 47% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Pe un trend ascendent se inscrie si Jaguar, care in perioada ianuarie-iulie a inregistrat vanzari de 60 de unitati, in crestere cu 20% fata de acelasi interval din 2006.
Reprezentantii companiei mizeaza si pe noile modele pentru a sustine cresterea companiei in perioada urmatoare.
"In 2008, vrem sa ajungem la un volum cumulat Jaguar si Land Rover de peste 1.500 de unitati, in crestere cu 100% fata de nivelul vanzarilor pe care il vom atinge la sfarsitul acestui an, dintre care 200 de unitati vor reprezenta Jaguar", a adaugat Serban.
Premium Auto a lansat in aceasta perioada si noul Land Rover Defender, model de off-road destinat rularii pe teren accidentat.
"Potentialul modelului Land Rover Defender nu a fost exploatat la cote maxime pe piata locala. Daca in acest an dorim sa vindem aproximativ 50 de unitati, in 2008 ne-am propus un target de peste 150 de unitati", a declarat Cristian Serban.
Un potential ridicat pe piata locala, unde vanzarile de SUV-uri s-au apreciat cu peste 78%, il are si modelul Range Rover Sport, ale carui estimari pentru 2008, potrivit reprezentantului Premium Auto, sunt de 200 de unitati. In primele sapte luni ale acestui an, cele mai bine vandute modele au fost Freelander 2 cu 139 de unitati, urmat de Range Rover Sport cu 70 de modele.
La cresterea Jaguar din 2008, o pondere foarte importanta o va avea noul model de clasa mare, XF, care se doreste a fi un competitor pentru modele consacrate din acest segment, precum BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Klasse, Audi A6 sau Volvo S80.
Jaguar XF urmeaza a fi prezentat oficial in cadrul Salonului International de la Frankfurt ce va avea loc intre 13 si 23 septembrie.
Lansarea pe piata romaneasca este programata de catre importator in luna martie a anului viitor, in timp ce primele comenzi vor putea fi preluate in perioada imediat urmatoare Salonului de la Frankfurt.
"Pentru noul Jaguar XF estimam in 2008 vanzari de aproximativ 60 de unitati. Pretul acestuia va fi la nivelul segmentului mare, similar cu cel al concurentilor sai directi", a subliniat Serban.
In cadrul marcilor sport si a celor sportive, o importanta foarte mare, pe langa atragerea de noi clienti, o are fidelizarea celor care in prezent detin un Jaguar si care sunt potentiali clienti pentru un nou model.
Potrivit presei internationale, Ford intentioneaza sa vanda atat Land Rover, cat si Jaguar, printre potentialii cumparatori regasindu-se doi constructori indieni, Tata Motors si Mahindra&Mahindra si companiile americane de investitii Cerberus Capital Management, Ripplewood Holdings si One Equity.
"Nu detinem informatii cu privire la vanzarea diviziilor Jaguar si Land Rover din cadrul Premier Automotive Group si nu putem comenta declaratiile oficialilor Ford Motor Company", a spus Serban.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO