Companii

In primul trimestru vanzarile Oriflame au crescut peste asteptari

30.04.2001, 00:00 30



Oriflame Romania, filiala companiei suedeze de cosmetice, a avut in primul trimestru al acestui an vanzari care au depasit estimarile, cifra de afaceri fiind cu 10% mai mare decat in perioada similara a anului precedent.

"Aceasta perioada a anului nu este, de obicei, una dintre cele mai bune. In aprilie, de exemplu, acum doi ani, vanzarile au fost foarte slabe. Anul acesta, cererea pentru produsele Oriflame ne-a surprins, depasind chiar cele mai optimiste estimari", a declarat Ziarului Financiar Monica Silvia Tatoiu, director general Oriflame Romania.

Strategia unei companii prevede estimarea unui buget pentru fiecare luna. Monica Tatoiu spune ca inainte de incheierea lunii aprilie, Oriflame Romania isi "realizase planul". Ea sustine ca la sfarsitul acestei luni, s-a inregistrat un volum mare de comenzi, pentru a se realiza stocuri de produse care au oferte speciale in luna respectiva.

Compania a avut in 2000 o cifra de afaceri de 18 milioane de Euro si un profit brut de circa 900.000 de Euro, inregistrand o crestere a vanzarilor de circa 14% comparativ cu anul 1999.

Aceasta crestere a avut loc in conditiile in care, pe plan total, piata cosmeticelor s-a restrans cu cca 10 -11%, a mentionat Tatoiu.

Pentru acest an cifra de afaceri estimata este de 20 milioane de euro, cu circa 10% mai mult decat in 2000.

Desi datele oficiale indica o scadere a puterii de cumparare in prima perioada a anului, managerul Oriflame sustine ca lumea scoate "din buzunar" bani tot mai multi, cel putin pentru a-si cumpara cosmetice.

Monica Tatoiu mentioneaza ca desi piata nu a crescut intensiv, cota lor de piata s-a imbunatatit, conform unor estimari neoficiale.

De unde are lumea mai multi bani de cheltuit, daca puterea de cumparare a scazut? "Din economia subterana, care reprezinta, dupa parerea mea, 60% din economia totala a Romaniei.

In Romania nu exista o constiinta a contribuabilului: evaziunea fiscala are forme diverse si se intalneste la toate nivele; vama e corupta, desi in ultima perioada am sesizat usoare ameliorari; eludarea taxelor vamale are proportii ingrijoratoare. Totodata, nu exista vointa pentru stoparea evaziunii fiscale la sursa", sustine Tatoiu.

Ca sa faci un plan de afaceri, iti trebuie o estimare a pietei, care in Romania nu poate fi monitorizata cu exactitate - mai ales din cauza produselor care sunt vandute "la negru", mentioneaza managerul Oriflame. "Daca vrei sa stii cate deodorante se cumpara in Romania, e imposibil.

Datele oferite de studii de piata realizate de institutii diferite au variatii atat de mari, incat nu poti construi un plan de afaceri, viabil din punct de vedere matematic, in concordanta cu aceste informatii", sustine Tatoiu. Ea este de formatie matematician si are un doctorat in management.

Oriflame si-a inceput operatiunile in Romania in 1995, cu o investitie initiala de 300.000 de $, care a fost amortizata in sase luni. La sfarsitul primului an de activitate cifra de afaceri depasea 1 mil de $. Compania a ajuns sa aiba in prezent 100 de angajati full-time, o retea de 2.000 de dealeri si circa 80.000 de cumparatori.

Toate produsele Oriflame sunt importate, in principal din Polonia. Oriflame Romania a fost prima companie de vanzare directa, pe piata cosmeticelor, prin intermediul agentilor. Principalii competitori sunt Margaret Astor, L'Oreal, iar ca sistem de vanzare directa, Avon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO