Companii

Interbrew a crescut cu 37% datorita Beck's si Bergenbier

11.09.2003, 00:00 70



Producatorul de bere Intrebrew Romania, filiala grupului belgian Interbrew - al patrulea producator mondial de profil, a inregistrat in primele opt luni ale acestui an o crestere de 37% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2002.



Compania, care detine in Romania trei fabrici de bere, a reusit astfel, pe fondul unei cresteri de 9,5% a pietei, sa isi recastige pozitia de al doilea jucator pe piata, pierduta in 2002, cand SABMiller a achizitionat Bere Timisoreana.



Interbrew a ajuns la o cota de 15,05% din piata romaneasca, depasind SAB Miller, cu 14,9% din piata pe primele opt luni.



Grupul austriac Brau Union, liderul pietei, detine o cota de 32 - 33% iar Tuborg Romania, al patrulea jucator - 7%.



Mihai Albu, directorul general al Interbrew Romania, spune ca evolutia buna a vanzarilor se datoreaza performantelor din timpul sezonului 2003 (perioada iunie - august), cand compania a vandut cu 300.000 de hectolitri de bere mai mult decat in sezonul anului anterior, si inovatiilor companiei.



"Cresterea vanzarilor se datoreaza constantei noastre in aplicarea strategiilor grupului privind sustinerea marcilor si preocuparii noastre permanente pentru inovatie: in vara lui 2003 am lansat Beck's, Noroc la PET (sticla de plastic - n.r.) si Bergenbier la Q - Pack", a declarat Albu.



Beck's este cea mai vanduta bere germana la nivel international, produsa de Interbrew in Romania sub licenta, fiind primul concurent puternic pe segmentul premium international pentru Tuborg. Berea a fost lansata pe piata in cursul lunii mai.



"Vanzarile de Beck's au fost, pana in prezent, de doua ori mai mari fata de asteptarile noastre", a precizat Albu.



Cum si Tuborg Romania, care are ca principala marca Tuborg, a inregistrat in primele opt luni ale anului un ritm de crestere mult superior pietei, unul din segmentele care au crescut anul acesta a fost cel de bere premium international.



Un alt segment in crestere puternica, de care a profitat Interbrew, este cel al berii la sticla de plastic. Compania este prezenta pe acest segment atat cu Noroc (imbuteliat la PET) cat si cu Bergenbier, la Q - Pack.



Q-Pack este un ambalaj intrat pe piata romaneasca pentru prima data anul acesta (lansat de Interbrew), avand proprietati de mentinere a calitatii berii mai mari decat PET.



Segmentul de bere la plastic, aproape inexistent in urma cu trei - patru ani, a ajuns sa detina anul acesta o pondere de 20 - 25% din piata romaneasca de bere, care ar putea depasi anul acesta nivelul de 12 milioane de hectolitri.



In afara de Interbrew, cu Noroc si Bergenbier, competitori importanti pe acest segment sunt Brau Union - cu Bucegi si Bere Mures (liderul segmentului), cu Newmarkt.



Restructurarea portofoliului de marci (prin eliminarea treptata a marcilor regionale si promovarea celor nationale sau internationale - Gosser, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi) a fost completata anul acesta de inceperea restructurarii capacitatilor de productie.



Consumul de bere din Romania a inregistrat un declin in 2002 si 2001 insa si-a revenit anul acesta, cresterea din primul semestru fiind de 10%, iar cea din sezon de 12,5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO