Companii

Italienii de la Pirelli ar mai putea aduce peste 200 mil. euro la Slatina si in Gorj

Italienii de la Pirelli ar mai putea aduce peste 200 mil. euro la Slatina si in Gorj

Marco Tronchetti Provera, presedintele grupului Pirelli: "Sunt doua elemente care ne pot determina sa crestem intr-un ritm accelerat: cheltuieli semnificative in infrastructura si investitiile industriei auto. Noi vrem sa ramanem in tara, iar daca regiunea se dezvolta rapid vom creste.

20.07.2007, 19:30 85

Investitiile grupului italian in fabrica de filtre din judetul Gorj s-ar putea tripla dupa 2009, fata de nivelul de 25 mil. euro din prezent, a declarat pentru ZF Marco Tronchetti Provera, presedintele grupului Pirelli, care a investit pana acum in trei facilitati de productie in Romania, la Slatina si in Gorj.
Reprezentantii grupului italian spun chiar ca ar putea continua investitiile si in fabrica de anvelope high end de la Slatina pana la nivelul de 400 de milioane de euro, in conditiile in care piata regionala va continua sa se dezvolte.
Investitiile de pana acum realizate de Pirelli pe piata locala insumeaza 235 de milioane de euro, din care 170 mil. euro au fost directionate catre fabrica de pneuri, 40 mil. euro catre cea de cord metalic, iar restul de 25 mil. euro reprezinta investitia de start-up a fabricii de filtre pentru motoare diesel din Gorj.
"Este vorba de o regiune in care traiesc 120 de milioane de locuitori care prin cresterea economica pe care o genereaza vor motiva mai departe viitoarele investitii Pirelli, iar Romania detine in aceasta zona o pozitie strategica", a spus Marco Tronchetti Provera.
Constructia primei unitati de productie de filtre pentru motoare diesel in parcul industrial din Bumbesti, in judetul Gorj, a implicat fonduri mai mari de 25 de milioane de euro si a dat startul recrutarii celor 400 de oameni care vor fi angajati.
Potrivit presedintelui grupului italian, prima unitate a fabricii de filtre va fi operationala inainte de finalul lui 2008.
"Urmarim indeaproape industria auto, iar scopul nostru este sa devenim furnizori (n. red. - de filtre) pentru principalii producatori, cartierul general al productiei de filtre fiind localizat in Romania", a declarat Tronchetti.
Chiar si dupa finalizarea acestei fabrici, italienii au declarat ca principala activitate in Romania va ramane productia de pneuri, pentru care se intrevede un nivel de 10 milioane de unitati dupa 2010.
Seful Pirelli a explicat ca valoarea investitiilor va fi conditionata de ritmul de crestere al pietei. "Sunt doua elemente care ne pot determina sa crestem intr-un ritm accelerat: cheltuieli semnificative in infrastructura si investitiile industriei auto. Noi vrem sa ramanem in tara, iar daca regiunea se dezvolta rapid vom creste", a spus Tronchetti.
Dezvoltarea activitatilor companiei continua acum dupa ce numai in urma cu un an Pirelli a finalizat cea mai mare investitie locala, fabrica de pneuri de la Slatina cu o capacitate de productie de doua milioane de pneuri high-end. Pentru 2008 reprezentantii companiei au anuntat dublarea capacitatii de productie.
Producatorul italian de pneuri targeteaza pentru fabrica de anvelope de la Slatina parametri de productie care sa aduca unitatea printre primele trei fabrici Pirelli din lume.
"Fabrica din Romania este in primele trei fabrici Pirelli in ceea ce priveste liniile de productie, parametri de calitate si tehnologia. Trebuie sa mai asteptam insa pentru a urmari rezultatele de ansamblu si in primul rand rezultatele angajatilor nostri", a declarat Marco Tronchetti Provera.
Fabrica de la Slatina este una dintre primele fabrici construite de producatorul italian dupa reinceperea dezvoltarii globale si prima din Europa de Est, si incorporeaza tehnologie care depaseste nivelul echiparii standard al celorlalte 23 de fabrici.
"Am investit in Romania si vom continua investitiile pentru ca noi credem ca joaca un rol important in regiune. Reprezinta o baza de legatura cu restul Europei de Est dar si Europa de Vest", a declarat Tronchetti. Potrivit reprezentantilor Pirelli termenul de amortizare a cheltuielilor de constructie a unei fabrici, indiferent de marime, se situeaza intre cinci si sase ani, dar in cazul Slatina se asteapta ca procesul sa fie mai rapid.
"Sper numai ca Romania va ramane la fel de competitiva si va dezvolta segmentul odata cu cresterea investitorilor straini", a mentionat Tronchetti.
Cel mai recent semn al intensificarii activitatii grupului Pirelli pe piata romaneasca a fost infiintarea unei filiale locale a diviziei de real estate, in parteneriat cu Unicredit Tiriac.
Businessul imobiliar va fi condus de catre manageri locali. La fel, pentru activitatile de productie, Pirelli intentioneaza sa treaca treptat businessul in mana unor manageri romani.
"Pe termen mediu, dupa faza de start-up, este o traditie in compania noastra sa dublam managerii italieni cu unii locali", a declarat Tronchetti.
In ciuda transferului productiei catre alte tari si a implicarii in segmentul imobiliar, reprezentantii Pirelli declara ca acestea sunt singurele domenii prin care se vor face prezenti.
"Activitati precum cele ale Pirelli Labs nu vor fi aduse in Romania. Avem birouri de cercetare in toate fabricile insa activitatea principala va fi tot in Italia", a spus el.

Furnizor Ford?

Italienii de la Pirelli vor negocia o viitoare colaborare cu grupul amercian Ford, in cazul in care constructorul american va demara planul de investitii de 675 mil. euro odata cu preluarea Automobile Craiova. "Nu vad de ce nu putem deveni furnizori de pneuri si de filtre auto pentru Ford pe piata locala. Colaboram cu ei la nivel international, iar cand vor veni la Craiova vom discuta", a spus Marco Tronchetti Provera, presedintele grupului Pirelli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO