Companii

Jidvei si-a restaurat emblema brandului: castelul Cetatea de Balta

09.12.2005, 19:26 222

Producatorul de vinuri Jidvei si-a stabilit ca strategie pentru anul viitor dezvoltarea unor proiecte imobiliare, concomitent cu modernizarea capacitatilor de depozitare si infiintarea de noi plantatii.

Anul acesta compania a investit circa un milion de euro pentru restaurarea castelului de la Cetatea de Balta, judetul Alba, aceeasi suma fiind prevazuta pentru continuare lucrarilor anul viitor.

"Intentionam ca in 2006 sa finalizam restaurarea castelului cu scopul de a-i reda aproape toate caracteristicile avute in 1600, cand a fost construit. Acest complex va fi destinat, mai ales, cunoscatorilor de vinuri care vor sa afle mai multe despre traditiile si istoria acestor locuri", a declarat pentru ZF Transilvania, Cristian Fuga, director de marketing in cadrul Jidvei. Castelul a fost construit de contele Bethlen Miklos in 1668. Dupa ce comunistii au ajuns la putere, castelul a fost trecut in proprietatea IAS-ului de la Jidvei si timp de 50 de ani a fost pe rand gradinita, inchisoare, cantina, carmangerie, sectie de sampanizare. In 1999 Castelul a intrat in proprietatea Jidvei si, pana in 2003, acolo s-a produs sampania Jidvei.

"Castelul este emblema brandului nostru, iar restaurarea lui era necesara deoarece pentru un productor de vin care se respecta, vinul inseamna mai mult decat plantatii de vie, inseamna cultura si traditie", a mai spus oficialul firmei.

El a adaugat ca acest castel va fi integrat intr-un circuit specializat al comertului cu vin si va avea un salon special pentru degustari si cateva camere in care oaspetii companiei vor putea sa ramana peste noapte.

Pe langa acest proiect, compania a anuntat demararea in martie anul viitor a doua proiecte imobiliare in valoare totala de 28 de milioane de euro.

Primul dintre cele doua proiecte are o valoare de 22 de milioane de euro si va fi derulat in Eforie Sud-Constanta pe o suprafata de aproape 6 hectare. Aici urmeaza sa fie construite 57 de case de vacanta duplex.

Cel de-al doilea proiect, cu o valoare de 5-6 milioane de euro, va fi realizat in Alba-Iulia unde vor fi construite 50 de case pe o suprafata de 2,5 hectare.

"Aceste proiecte vor fi terminate pana la sfarsitul anului viitor", a mai spus Fuga. El a adaugat ca lansarea pe domeniul imobiliar este o alternativa pentru companiile care nu doresc sa se mai extinda pe domeniul in care activeaza.

De altfel, proprietarul companiei Jidvei, Claudiu Necsulescu, a definitivat anul acesta o investitie de 2,6 milioane de euro intr-o fabrica de materiale de constructii.

Nici activitatea de baza a companiei Ð productia de vinuri Ð nu va fi lasata deoparte. Potrivit oficialilor firmei, proiectele de dezvoltare pe 2006 vor include imbunatatirea designului produselor comercializate si plantarea a 200 de hectare de vita-de-vie.

Jidvei a inregistrat pe primele noua luni ale anului vanzari de peste 12,5 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Urmand acest trend ascendent, conducerea companiei estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an valoarea vanzarilor va fi de peste 19,4 milioane de euro.

"Anul 2005 a fost un an al vinului, chiar daca in unele zone conditiile climaterice au redus drastic productia de struguri. Piata in domeniu este in crestere mai ales in cazul brandurilor premium. Am observat, de asemenea, o noua orientare a consumatorilor catre vinul alb sec si demisec, in detrimentul soiurilor rosii", a precizat directorul de marketing Jidvei.

El a mai spus ca productia de struguri obtinuta la hectar in acest an a fost de 5.500 de kilograme, valoare mai redusa decat in anii anteriori, dar mult mai mare decat in unele zone in care recolta a fost nula.

Investitiile companiei pe acest an s-au cifrat la peste 5 milioane de euro si au fost orientate mai ales spre modernizarea tehnologiilor de vinificatie.

Jidvei exploateaza circa 1.400 de hectare de vita-de-vie, din care peste 1.000 de hectare proprii. Compania produce vinuri de soi in principal sub marca Jidvei, vinars sub aceeasi marca si spumante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO