Companii

Jolidon: Intentionam sa intram pe pietele asiatice si nordice

Jolidon: Intentionam sa intram pe pietele asiatice si nordice

Jolidon estimeaza ca are o cota de 60% pe piata lenjeriei din Romania

22.09.2006, 20:39 55

Compania Jolidon Romania, unul dintre cei mai importanti producatori autohtoni de lenjerie intima, a realizat pe primele sase luni o cifra de afaceri de peste 10,5 mil. euro, in crestere cu 8,5%, fata de primul semestru al anului trecut.
Compania estimeaza pentru acest an afaceri de 26-30 milioane de euro, fata de 20 milioane de euro anul trecut, ca urmare a derularii planurilor de investitii prevazute.
Strategia de dezvoltare a companiei Jolidon pentru perioada urmatoare vizeaza, pe de o parte dezvoltarea retelei proprii de retail, prin deschiderea a 25 de magazine pana la sfarsitul anului, iar pe de alta parte dezvoltarea brandului Jolidon pe pietele asiatice si nordice.
"Piata chineza, dar si cea germana sau nordica prezinta un mare potential pentru noi si vrem sa ne facem simtita prezenta pe aceste piete participand anual la targurile de profil de la Dusseldorf si Shanghai. Intentionam, de asemenea, ca in urmatoarea perioada sa deschidem o noua reprezentanta, in Germania, care sa acopere toate cererile din zona nordica", au declarat pentru ZF Transilvania reprezentantii companiei Jolidon.
Filiala din Germania va face parte din grupul Jolidon care mai include Jolidon Franta, Jolidon Ungaria si Jolidon Italia.
Reprezentantii Jolidon au anuntat ca, pe primele sase luni ale acestui an, Jolidon Sarl. Franta a inregistrat cea mai importanta crestere din cadrul grupului, vanzarile majorandu-se cu 93,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Oficialii Jolidon spun ca aceasta evolutie este semnificativa pentru evolutia companiei in conditiile in care Franta este centrul pietei de profil.
"Toate pietele pe care activam au specificul lor, de aceea consideram ca, deschizand o companie in zona in care intentionam sa distribuim produsele Jolidon, putem sa intelegem mai bine nevoile clientilor din zona. Sunt insa zone in care am patruns pe piata prin colaborari locale, un exemplu in acest sens fiind piata din Rusia, care este de asemenea foarte importanta pentru noi", au precizat oficialii companiei.
Jolidon a lansat saptamana trecuta pe piata europeana o noua marca proprie, Prelude, in cadrul Salonului International de Lenjerie, care a avut loc la Lyon. La salonul de la Lyon au fost prezente 480 de marci de lenjerie si 450 de marci de costume de baie.
Jolidon apreciaza ca este dificil de facut o estimare a pietei lenjeriei din Romania, mai ales ca este confruntata cu reale probleme legate de piata neagra a produselor contrafacute.
"Aceasta este o problema cu care se confrunta toate firmele care au branduri si colectii proprii, iar stoparea acestui fenomen este daca nu imposibila, destul de greu de realizat. Cu toate acestea, chiar daca nu exista statistici oficiale, dupa aprecierile noastre, in acest moment, acoperim aproximativ 60% din piata romaneasca de lenjerie", au mai spus oficialii Jolidon.
Cresterea vanzarilor de pe piata interna se datoreaza in primul rand dezvoltarii portofoliului de produse, adauga reprezentantii Jolidon, si, in al doilea rand extinderii teritoriale. "Piata de lenjerie respecta coordonatele pietei europene, unde pentru a avea o afacere profitabila e nevoie de dinamism si, de asemenea, pretul este foarte important", au explicat acestia.
Cota de piata a producatorului a crescut ca urmare a diversificarii gamei de produse, dar si ca urmare a achizitiei Argos, in 2004, noua companie integrandu-se foarte bine in Grupul Jolidon. In prezent, Argos produce exclusiv pentru Jolidon, planurile de viitor ale Jolidon pentru Argos vizand continuarea dezvoltarii brandului.
Jolidon este detinuta de omul de afaecri Gabriel Carlig. Acesta a absolvit in anii '90 Facultatea de Electrotehnica din Cluj si a pornit afacerea cu lenjerie intima in 1993 nemultumit de faptul ca la acea ora oferta de pe piata era extrem de limitata.
Dupa 13 ani de activitate, grupul are peste 2.100 de angajati si are 45 de magazine proprii in Romania si 5 in Budapesta, Ungaria. Lenjeria si costumele de baie Jolidon sunt exportate in intreaga lume.
Cresterea exporturilor a determinat startul investitiilor in afara tarii, incepand cu infiintarea, in 2000, la Budapesta a Jolidon Hungary KFT si continuand cu Jolidon Italia, deschisa in 2001, la Milano, cu Jolidon France SARL, infiintata la Paris, in 2003. Compania si-a continuat investitia in Franta prin deschiderea anul trecut a celui de-al doilea sediu la Lyon, unde firma detine si un depozit.
In prezent in industria confectiilor din Romania sunt activi mii de producatori, insa doar cativa sunt prezenti pe piata cu marci proprii. Multe dintre micile companii producatoare in sistem lohn au inceput sa inregistreze afaceri in scadere o parte luand deja decizia de a-si reorienta activitatea catre alte sectoare economice. Tendinta se va accentua in urmatoarea perioada pe masura ce salariile din Romania vor creste, singura solutie pentru acesti producatori fiind dezovltarea unor marci proprii care sa fie promovate la nivel national si chiar exportate in strainatate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO