Companii

Jolidon preia reteaua italiana de lenjerie intima Infiore

Jolidon preia reteaua italiana de lenjerie intima Infiore

"Pana in luna martie vom face preluarea tuturor magazinelor si in cel mult o luna vom deschide primul magazin Jolidon la Milano", a declarat pentru ZF Transilvania Gabriel Cirlig, proprietarul Jolidon.

14.02.2007, 18:17 282

Producatorul clujean de lenjerie intima Jolidon a achizitionat Infiore, una din cele mai mari marci italiene de profil, cu o retea de peste 100 de magazine proprii, dintre care compania clujeana a cumparat 65. Aceasta este cea mai importanta investitie peste hotare a unei firme romanesti de textile.
Cele doua marci noi - Infiore si Chiaro di Luna - au intrat in portofoliul Jolidon prin achizitionarea companiei italiene Infiore, a retelei de magazine Infiore din Italia si a pachetului majoritar al companiei italiene Emmeci SpA.
"Treizeci si cinci din aceste magazine vor fi integrate sub brandul Jolidon, iar celelalte vor ramane sub brandul Infiore. Pana in luna martie vom face preluarea tuturor magazinelor si in cel mult o luna vom deschide primul magazin Jolidon la Milano", a declarat pentru ZF Transilvania Gabriel Cirlig, proprietarul companiei. El a mai adaugat ca tranzactia va fi finantata atat din fonduri proprii, cat si prin accesarea unor credite bancare, dar nu a dorit sa precizeze valoarea acesteia.
Infiintata in 1963, compania Emmeci detinea la data achizitiei o cota de piata de 14,4% prin brandurile sale de lenjerie intima, conform informatiilor date de Jolidon. Lantul Infiore are afaceri de peste 30 de milioane de euro.
Estimarile pentru 2006 situau cifra de afaceri a companiei Jolidon in jurul valorii de 26-30 de milioane euro, fata de 20 de milioane de euro in 2005
Prin aceasta achizitie, Jolidon si-a asigurat intrarea in cele mai importante orase din Italia, compania planuind sa deschida sub brand propriu 4 magazine la Milano, 3 la Roma si restul in celelalte mari centre urbane.
De altfel, cresterea exporturilor Jolidon a determinat investitii majore ale companiei in afara Romaniei, oficialii Jolidon confirmand cresterea numarului de magazine la nivel international, pe langa reteaua din Italia Jolidon ajungand in Franta la aproximativ 25 de magazine, unde se comercializeaza exclusiv brandul Jolidon. Gabriel Cirlig nu a dorit sa precizeze sumele destinate dezvoltarii companiei, dar a confirmat faptul ca Jolidon va continua extinderea retelei internationale de magazine.
Expansiunea internationala a Jolidon a inceput prin infiintarea in 2000, la Budapesta, a Jolidon Hungary KFT si continuand cu Jolidon Italia SRL, deschisa in 2001, la Milano, iar din 2003 cu Jolidon France SARL, infiintata la Paris. Jolidon a deschis in 2005 in Franta al doilea sediu la Lyon.
In 2004, Jolidon a facut o noua investitie preluand pachetul majoritar de actiuni al principalului concurent pe piata romaneasca, Argos SA. Achizitia reprezinta o companie cu peste 800 de angajati si peste 60 de ani de traditie in domeniul lenjeriei si costumelor de baie. De curand Jolidon a achizitionat si unul dintre principalii producatori locali de textile, LCS Conf (fosta Flacara Cluj).
Fondata in 1993, la Cluj-Napoca, Jolidon a devenit in timp unul dintre competitorii majori ai pietei internationale. Lenjeria si costumele de baie Jolidon sunt exportate in intreaga lume, principalele destinatii fiind Italia, Franta, Ungaria, Germania, Elvetia, Belgia, Slovenia, Croatia, Polonia, Letonia, Rusia, Austria, Cipru, Malta, Statele Unite, Canada, Japonia, Africa de Sud, Liban si Israel. Gabriel Cirlig a fost unul dintre cei mai activi oameni de afaceri de pe piata tranzactiilor in 2006, achizitionand anul trecut, pe langa LCS Conf, si pachetul majoritar de la societatea de brokeraj Interdealer Capital Invest din Cluj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO