Companii

JW Marriott Bucuresti, printre cele mai profitabile din Europa

JW Marriott Bucuresti, printre cele mai profitabile din Europa

Kurt Strohmayer, directorul general al JW Marriott: Suntem in competitie cu toate hotelurile noi care intra pe piata, fiindca hotelurile care vin apartin unui lant si fiecare are clientii lui fideli. Insa piata hoteliera bucuresteana se dezvolta intr-un ritm suficient de rapid pentru a absorbi noile investitii.

23.03.2007, 17:50 214

Dintre cele 32 de unitati operate de grupul Marriott in Europa Continentala, hotelul JW Marriott din Bucuresti se afla printre primii cinci contributori la afacerile grupului, spune Kurt Strohmayer, directorul general al hotelului.
"Contrar opiniei generale, cele mai profitabile hoteluri nu sunt cele din vestul Europei. Unitatile care au cel mai mare aport la afacerile grupului, excluzand piata americana, sunt cele din Rusia, urmate apoi de cele din Europa de Est", spune Kurt Strohmayer.
Anul trecut, hotelul bucurestean, clasificat la cinci stele a raportat o cifra de afaceri de 38,5 mil. euro si un profit de 16 mil. euro.
Pe piata locala, JW Marriott domina topul celor mai profitabile hoteluri, potrivit informatiilor financiare oferite de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, care administreaza hotelul. Unitatea a incheiat anul 2006 cu o marja de profit de 41%, mentinandu-se pe primul loc in topul hotelurilor din Romania in ceea ce priveste cifra de afaceri.
Potrivit lui Strohmayer, principala parte a afacerilor JW Marriott este reprezentata de operatiunile ce tin de activitatea de baza a hotelului, inchirierea camerelor, in proportie de 60%, iar restul de 40% provine din segmentul de Food&Beverage.
"Servim aproximativ 1.750 de oaspeti pe zi (54.000 pe luna) in restaurantele, barurile, cafenelele noastre, precum si in cadrul evenimentelor si a banchetelor. Majoritatea sunt oameni de afaceri din Bucuresti", explica directorul hotelului. In medie, aproximativ 80% dintre clientii hotelului pe segmentul de food&beverages sunt romani, iar restul de 20% sunt expati sau straini.
"Desigur, e foarte important sa umpli camerele, sa te asiguri ca ratele de ocupare si veniturile pe care camerele le genereaza sunt conforme cu piata", adauga Strohmayer.
JW Marriott din Bucuresti este, de altfel, unul dintre cele mai mari hoteluri din Europa ale grupului american. Unitatea dispune de 402 camere si apartamente, sase restaurante si cafenele, 12 sali de conferinte si evenimente, un business center si un cazinou. De asemenea, hotelul gazduieste in incinta sa una dintre cele mai luxoase galerii comerciale din Bucuresti, care atrage zilnic sute de cumparatori apartinand clasei cu venituri mari si foarte mari.
"In acest an, am incercat sa crestem standardul magazinelor din galeria noastra, astfel ca avem acum primul magazin Rolex din Romania. De asemenea, pana la finele acestui an vom avea un magazin Luis Vuitton. Galeria comerciala are o contributie importanta la veniturile hotelului. Pot spune ca unii dintre clientii nostri vin aici doar ca sa bea o cafea sau sa manance si sa faca cumparaturi", spune Strohmayer. In ceea ce priveste gradul de ocupare al camerelor, 2006 a adus o scadere de circa 3% a clientilor, scadere care a fost compensata de cresterea cu 6% a tarifelor practicate, spune directorul JW Marriott.
"Cred ca aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va avea un impact pozitiv asupra intregii piete. Ne asteptam la cresteri ale veniturilor in continuare", opineaza Strohmayer.
In scurt timp insa, pe langa cele cinci hoteluri de cinci stele deja prezente pe piata Capitalei (Howard Johnson, Crowne Plaza, Athenee Palace Hilton, Intercontinental si Casa Capsa), JW Marriott va avea un nou competitor serios, odata cu intrarea pe piata, in toamna acestui an, a hotelului Radisson SAS care va opera 430 de camere. Pe langa acesta, numeroase lanturi internationale si-au manifestat intentia de a intra pe piata in anii ce urmeaza.
"Suntem in competitie cu toate hotelurile noi care intra pe piata, fiindca hotelurile care vin apartin unui lant si fiecare are clientii lui fideli. Insa piata hoteliera bucuresteana se dezvolta intr-un ritm suficient de rapid pentru a absorbi noile investitii. In plus, noile hoteluri care vor intra pe piata nu vor fi capabile sa concureze cu marimea camerelor pentru care este renumit Marriott", apreciaza directorul general al hotelului. In acelasi timp, Strohmayer spune ca unii dintre cei mai imporanti competitori sunt, in ultima vreme, vasele de croaziera si pietele din vestul Europei sau din Orientul Mijlociu cu care hotelierii romani concureaza pentru forta de munca.
"Nivelul salarial inca nu este atat de ridicat ca in acele locuri, asa ca aceia care isi doresc o cariera in afara tarii vor pleca. Dar din punctul meu de vedere acesta este un lucru bun, pentru ca va crea o forta de munca excelenta pe viitor. In cele mai multe cazuri, atunci cand se intorc, acestia obtin pozitii superioare, fiindca invata foarte mult din experientele din strainatate", spune directorul JW Marriott.
In acest an, JW Marriott va trece printr-un proces de modernizare a camerelor, a bailor, dar si a holului principal, insa directorul hotelului nu a facut o apreciere referitoare la valoarea investitiei in acest proiect.
Potrivit datelor ONRC, actionarul majoritar al Societatii Companiilor Hoteliere Grand, in proprietatea careia se afla hotelul JW Marriott, este compania Strabag, care controleaza 51% dintre actiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO