Companii

L'Oréal România a preluat distribuţia brandurilor sale de lux pe piaţa locală

L'Oréal România a preluat distribuţia brandurilor sale de lux pe piaţa locală

Foto: Catalin Abagiu

Autor: Ana Maria Petcana

12.03.2013, 15:26 2188

Din divizia L'Oréal Luxe fac parte brandurile Lancome, Yves Saint Laurent, Biotherm, Giorgio Armani, Diesel şi Cacharel, cu produse pe segmentele de îngrijire a pielii, machiaj şi parfumuri. Distribuţia lor este selectivă, prin magazine şi puncte de vânzare, parfumerii şi puncte de vânzare cu amănuntul de tip travel, care acoperă principalele oraşe din România.

"Până anul trecut am lucrat cu un partener de afaceri care ne-a ajutat să consolidăm brandurile noastre pe piaţa românească, acesta fiind responsabil de distribuţia lor locală. (...) Sunt convins că România are un mare potenţial de creştere, în special în ceea ce priveşte piaţă produselor de lux, segment în care L'Oréal a realizat o creştere foarte puternică în 2012, la nivel de grup (plus 16% în vânzări). Acest lucru este unul din motivele pentru care am decis să ne consolidăm echipa, proximitatea şi abordarea de marketing, în scopul de a ţinti poziţia de lider pe acest segment dinamic al pieţei", a declarat Gilles Antoine, country manager al L'Oréal România.

El a estimat că în 2013 divizia de lux va reprezenta 8 - 10% din total cifra de afaceri L'Oréal România. Prin integrarea diviziei de lux, L'Oréal România asigură aplicarea şi pe piaţa locală a aceluiaşi model de afaceri pe care grupul îl are în majoritatea ţărilor.

L'Oréal este organizată pe patru divizii operaţionale, în funcţie de canalele de distribuţie: divizia de retail (L'Oréal Paris, Garnier şi Maybelline), divizia dermo-cosmetice (Vichy şi La Roche-Posay), divizia de produsele profesionale (L'Oréal Professionnel, Matrix şi Kerastase) şi divizia de lux (Lancome, Yves Saint Laurent, Biotherm, Giorgio Armani, Diesel şi Cacharel).

Dintre acestea, cea mai mare contribuţie la vânzările L'Oréal România o are divizia de retail.

"Divizia produselor de larg consum este cea mai mare în totalul L'Oréal Romania, urmând modelul pieţei, în care 46% din total piaţă produse de îngrijrire şi înfrumuseţare reprezintă segmentul de retail", a arătat Antoine.

Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, în 2011, L'Oréal România a avut o cifră de afaceri de 219,7 milioane lei (51,8 milioane euro) şi un profit net de 7,8 milioane lei (1,8 milioane euro).

În România, compania L'Oréal este prezentă pe piaţă de peste 15 ani, are peste 130 de angajaţi şi numără un portofoliu de 14 branduri.

La nivel mondial, grupul francez L'Oréal este prezent în 130 de ţări, are 68.900 de angajaţi şi vânzări de 22,46 miliarde de euro cu un portofoliu de 27 branduri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO