Companii

La Fantana incearca sa vanda mai mult clientilor casnici

07.02.2010, 23:08 124

La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercoolere,mizeaza in acest an pe triplarea numarului de clienti casnici, dupace in 2009 a inregistrat un declin al vanzarilor de 10% la firmeleaprovizionate cu apa.

Compania tinteste cresterea ponderii clientilor casnici(gospodariile) la 20% in acest an din totalul clientilor, fata desub 10% in 2008.

Pana in 2007, marii imbuteliatori de apa in watercoolere nici nuau luat in calcul segmentul de piata reprezentat de gospodarii,pentru ca veneau cresteri importante de volume de la clientiicorporate - companiile deschideau filiale noi si recrutau oameni,ceea ce majora cererea de apa. Anul trecut insa, jucatorii deprofil s-au confruntat cu primele scaderi importante de vanzari lacompanii.

In cazul La Fantana, acest declin nu a putut fi anulat decresterile inregistrate pe segmentul casnic.

"Segmentul corporate a inregistrat o scadere de 10% anul trecutfata de 2008, pe fondul inchiderii multor companii din motivefinanciare. Pentru consumatorii casnici, noi am venit cu serviciinoi precum livrarea seara si ambalajul mai mic si de unicafolosinta , ceea ce ne-a dublat venitul obtinut pe acest segment",a declarat Ana Gate, marketing manager la compania La FantanaRomania.

Per ansamblul anului, imbuteliatorul a realizat afaceri de 17mil. euro la nivel local, in scadere cu circa 15% fata de nivelulraportat pe 2008. Anul trecut, profitul operational EBITDA a fostde 5,5 mil. euro.

Compania, controlata de fondul de investitii Innova Capital,detine in prezent o cota de piata de peste 50-60% pe segmentul apeiimbuteliate in watercoolere, pe care mai activeaza producatoriprecum Cumpana sau Perla Harghitei.

Romanii si fac provizii de apa acasa

Imbuteliatorii de apa minerala spun ca in 2009, pe fonduldiminuarii puterii de cumparare, consumatorii casnici s-au orientatcatre litrajele mari (bidoane de peste 5 litri) si catre produselemai ieftine, precum apa de masa sau de izvor. Retelele dehipermarketuri au lansat pe piata mai multe produse de acest gensub brand propriu, astfel incat vanzarile de apa de masa au fost peun trend ascendent in 2009 in marile magazine.

La Fantana a finalizat recent o investitie de 0,5 mil. euro inlansarea pe piata a apei imbuteliate in cutii de carton de 10litri.

"Lansarea produsului Cutia La Fantana ar trebui sa ne aduca ocrestere semnificativa a vanzarilor si o triplare a actualuluiportofoliu de consumatori casnici in 2010", a mai precizat AnaGate.

Compania are in acest moment doua unitati de imbuteliere a apei,in Bucuresti si in judetul Sibiu, la Talmaciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO