Companii

Lufthansa are un nou director general pe România

Lufthansa are un nou director general pe România

Grupul Lufthansa opera anul trecut din România 140 de zbo­ruri săptămâna. Foto Cristina Nichituş

Autor: Mirabela Tiron

08.02.2012, 00:05 943

Compania aeriană Lufthansa, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală după numărul de pasageri transportaţi, are un nou director general pentru România şi Moldova, în persoana lui Patrick Artiel, care îl înlocuieşte din funcţie pe germanul Stefan Versemann, după un mandat de patru ani.

Belgianul Patrick Artiel a ocupat anterior, în perioada ianuarie 2010-ianuarie 2012, poziţia de director general al gru­pu­lui Lufthansa (ce include companiile Lufthansa, Austrian, Swiss şi bmi) în Olanda, pe cea de director general al Luf­than­sa şi Swiss în Olanda din ianuarie 2007- iulie 2010 şi funcţia de director de vânzări al Lufthansa pe Belgia, timp de opt luni în 2005, potrivit datelor de pe platforma linkedin.com.

Oficialii Lufthansa nu au transmis date suplimentare despre noul director general, însă pregătesc o conferinţă de presă în care vor anunţa atât numirea noului director, cât şi numărul de pasageri transportaţi anul trecut şi planurile companiei în România.

Schimbarea de ma­na­gement vine într-un moment în care Luf­thansa a anunţat ex­tin­de­rea pe piaţa locală, compania urmând să introducă din iunie anul acesta patru zboruri săp­tă­mânal pe ruta Bu­cureşti-Berlin şi 14 zbo­ruri pe Sibiu-Mün­chen, dublu faţă de anul trecut.

Decizia de extin­dere pe piaţa locală a fost luată de Luf­thansa după ce în pri­mele nouă luni ale anului trecut com­­pania a anunţat că a trans­portat cu 20% mai mulţi pasa­geri din şi înspre România. Cifra exactă privind numărul de pasageri nu a fost făcută publică.

Ultimele date disponibile arată că Lufthansa a transportat 615.000 pasageri în 2010 pe piaţa locală, cu 10% mai mult faţă de anul anterior.

Grupul Lufthansa opera anul trecut din România 140 de zbo­ruri săptămânal, dintre care 97 Lufthansa, 44 Austrian Air­lines şi 7 Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zbo­ruri operate, pentru compania aeriană România este a doua piaţă ca importanţă în regiune după Polonia, unde nu­mă­rul total de zboruri este de 216.

Cota de piaţă estimată anul trecut de oficialii Lufthansa pentru piaţa românească de linie regulată era de 23%. Printre cele mai mari companii de pe piaţa locală cu care concurează grupul se numără Tarom, Air France-KLM şi British Airways.

La nivel mondial, grupul Lufthansa, format din com­paniile Lufthansa, bmi, Germanwings, Austrian Airlines şi Swiss Air, a transportat 91,1 milioane de pasageri şi a avut afa­ceri de 20,9 miliarde de euro, operând 692 de avioane în 2010. Pe piaţa locală companiile amintite au transportat un milion de pasageri în urmă cu doi ani.

Grupul a alocat 13 miliarde de euro pentru achiziţia a 155 de avioane noi până în 2016, din care 34 de aeronave trebuia să fie recepţionate anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO