Companii

Marex Braila, afaceri de 20 de milioane de euro din bauturi si carne

10.05.2005, 19:42 141

Producatorul din industria bauturilor spirtoase si cea a carnii Marex Braila, o afacere de familie detinuta de omul de afaceri Marin Moraru, estimeaza pentru acest an afaceri de aproape 20 de milioane de euro (765 de miliarde de lei), fata de 13 milioane de euro (538 de miliarde de lei) in anul anterior.

Compania a lansat recent o campanie de promovare a principalei sale marci de vodca, Imperial.

"Cota de piata estimata la bauturi in 2004 a fost de circa 3%. Producem sub acest brand de noua ani si credem ca acesta a ajuns la un anumit nivel de maturitate prin fortele proprii. Acum este momentul ca el sa beneficieze de o vizibilitate mai mare. Unul dintre obiectivele acestei campanii este cresterea notorietatii brandului si extinderea acoperirii geografice. Pentru acest an, ne asteptam la o crestere usoara de 4%, iar pentru 2006 de 5 procente", spune Marin Moraru, presedintele Marex Braila.

El sustine ca piata bauturilor spirtoase se afla intr-o continua scadere. "Aceasta scadere ar fi avut loc si fara o crestere semnificativa a accizelor. Dupa productia de alcool, piata a scazut anul trecut cu 15%, insa pentru acest an sunt sanse ca scaderea sa fie mai mica, prin diminuarea productiei ilicite sau trecerea ei in legalitate", sustine Moraru. Jucatorii din piata de bauturilor spirtoase si-au exprimat recent nemultumirea fata de cresterea accizelor de la 250 la 480 euro/ hectolitru de alcool pur, dupa ce anul trecut pragul fusese de 150 euro/hectolitru de alcool pur. Masura va duce la o noua diminuare a pretului intre bauturile autohtone si cele de import, care au o pondere in acest moment de maxim 2% din piata. Unii jucatori apreciaza ca, la momentul aderarii Romaniei la UE, piata de import va atinge pragul de 8-10%.

"Nu cred ca vor avea loc schimbari majore pe piata spirtoaselor dupa aderare. Un grup de producatori locali cu o tehnologie bine pusa la punct, cu o distributie foarte bine articulata, de la marile retele pana la magazinele mici, va fi greu de concurat. Se va dezvolta, probabil, piata bauturilor spirtoase scumpe", sustine Moraru.

Marex Braila are o capacitate de productie la bauturi de 2,5 milioane de litri de alcool pur/an. La carne, capacitatea de productie este de 30 tone/zi, compania producand anul trecut 3.600 de tone si estimeaza pentru acest an o productie de 4.200-4.400 de tone. Pe carne, compania produce, sub marca Marex, salamuri, carnati si specialitati.

Marex are peste 500 de angajati si mai detine un complex de crestere a porcilor, cu o productie de 60.000 capete/an si o fabrica de furaje combinate de 150 tone/zi.

Compania a derulat in ultimii doi ani un program de investitii de 10 milioane de euro in modernizarea complexului de porci (a carui capacitate va fi extinsa pana in 2007 pana la 100.000 capete/an) si in modernizarea fabricii de furaje.

Marex a obtinut recent aprobarea pentru un program Sapard de 2,7 milioane de euro pentru construirea unui abator cu o capacitate de taiere de 200.000 capete/an.

Compania are pentru acest an un plan de investitii de 5 milioane de euro, din care o parte vor fi alocati pentru constructia noii fabrici de alcool, o investitie demarata anul trecut.

"Pentru 2006 vom aduce fabrica de preparate de carne la o capacitate de 50 tone/zi si vom aduce la zi toate conditiile impuse de UE pentru acest domeniu. Intentionam sa ne extindem afacerea si in domeniul cresterii vacilor de lapte si carne, fie printr-o asociere cu o unitate publica, fie prin investitii proprii directe", afirma Marin.

Cei mai importanti competitori pentru Marex pe piata bauturilor spirtoase sunt Prodal ''94 Bucuresti, Alexandrion Bucuresti, Euroavipo Posta Calnau sau European Drinks. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO