Companii

Mari retaileri au pus ochii pe Transilvania

15.03.2007, 18:07 10

Retelele internationale de retail isi continua expansiunea in acest an, tintind in principal orase din Transilvania. Kaufland si Real aloca peste 20 mil. euro pentru magazine in Sibiu si Baia Mare.
Dupa ce Interex a inaugurat la Sibiu, in luna februarie, cel de-al 9-lea supermarket cu politica de discount din Romania, Kaufland anunta investitii de 7 mil. euro intr-un hipermarket in acelasi oras, ce va fi inaugurat astazi. Noua capitala culturala europeana, Sibiul, a atras atentia investitorilor straini din comert, grupul german Metro fiind prezent aici prin cele doua divizii ale sale, Cash&Carry si hipermarketuri, iar Carrefour exprimandu-si deja intentia de a avea un magazin in localitate, in urmatorii ani. Pe de alta parte, compania Real Hypermarket, care opereaza deja trei magazine in centrul tarii, la Sibiu, Brasov si Targu Mures, deschide astazi cea de-a noua unitate pe piata locala, la Baia Mare, prin investitii de aproape 17 mil. euro.
Orasul Cluj-Napoca este si el pe lista extinderii retailerilor mari, printre care se numara Real Hypermarket, Auchan si Carrefour. Primul hipermarket din localitate a fost cel al retelei Cora, inaugurat anul trecut, dupa implantarea celorlalte forme de comert modern.
Reteaua de supermarketuri Billa va deschide si ea in aceasta primavara un magazin in Transilvania, la Medias, dupa ce la inceputul lunii a inaugurat supermarketul din aeroportul Henri Coanda (Bucuresti).
Unul dintre cei mai activi investitori in sectorul retailului din Transilvania a fost anul trecut reteaua de supermarketuri si hipermarketuri Spar, care a deschis unitati si in zone slab acoperite de forme moderne de comert, precum judetele Harghita, Alba sau Hunedoara. Reteaua Spar, intrata pe piata romaneasca anul trecut, numara noua locatii in prezent si are planuri de extindere in Transilvania pentru 2007, in orase precum Medias, Simeria sau Oradea.
Pe piata din Transilvania activeaza si o retea de supermarketuri cu acoperire regionala, Artima, avand sediul central in Timisoara. Compania, controlata de fondul de investitii Enterprise Investors, va accelera in acest an ritmul extinderii retelei pe piata, avand planificate opt inaugurari, fata de patru Artima intentioneaza sa investeasca in acest an 15 milioane de euro, in principal in orase din Ardeal.
Regiunea cu cea mai slaba acoperire a comertului modern este insa Moldova, pe care retailerii internationali spun ca o vor include in planurile lor de dezvoltare.
Formele moderne de comert vor totaliza aproximativ 450 de unitati, ajungand la sfarsitul anului la o pondere de peste 40% din vanzarile de bunuri de larg consum, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.

Discount in Transilvania si Moldova
Reteaua germana de magazine Plus Discount a investit recent 3 mil. euro in doua noi locatii, la Roman si Sebes, si vizeaza toate orasele cu peste 20.000 de locuitori. Deschiderea celor doua unitati de discount a ridicat la 37 numarul total al magazinelor din retea, compania intentionand sa se extinda cu inca 27 de centre pana la finele anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO