Companii

Matache Macelaru' a dublat afacerile Principal in primul semestru

21.07.2008, 14:24 20

Producatorul de mezeluri prahovean Principal Company si-a dublat cifra de afaceri in primele sase luni ale acestui an, la 50 mil. lei (13,8 mil. euro), pe fondul cresterii vanzarilor in urma campaniei de promovare a brandului Matache Macelaru'.
"Din punct de vedere valoric cresterea este de 106%, vanzarile practic dublandu-se. Factorul de crestere a fost brandul Matache Macelaru', brand ce a fost lansat oficial la sfarsitul lunii februarie", a declarat Radu Dumitrescu, brand manager al Principal Company.
Cu toate ca prin lansarea noului brand afacerile Principal s-au dublat in prima parte a acestui an, reprezentantul companiei spune ca aceste rezultatele se situeaza sub estimarile initiale de crestere ale companiei.
"Din punct de vedere al cantitatii de mezeluri vandute suntem cu 10% sub ce am prognozat la sfarsitul anului trecut, unul dintre motivele principale fiind cresterea preturilor din industrie determinata de scumpirea materiilor prime. Din punct de vedere valoric, diferenta intre realizat si prognozat este de doar 5%", explica reprezentantul producatorului de mezeluri.
Atat in 2006, cat si in 2007 rezultatele companiei s-au situat sub estimarile initiale, Principal Company realizand anul trecut o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, in crestere cu 33% fata de rezultatele obtinute in anul precedent. Producatorul estimase initial pentru 2007 dublarea cifrei de afaceri obtinuta cu doi ani in urma, de 16 milioane de euro.
Pana in 2007, Principal Company a fost prezenta pe rafturi doar cu brandurile Salonta si Principal. Insa in urma repozitionarii gamei Principal pe segmentul mediu, segmentul super premium a ramas neacoperit de producator, motiv pentru care a fost lansata gama de mezeluri Matache Macelaru'. La momentul lansarii, Radu Dumitrescu declara ca acest brand va inregistra pana la sfarsitul lui 2008 vanzari de aproximativ 5.000 de tone, respectiv 30-35% din cifra de afaceri a companiei, estimata pentru anul acesta la 40 mil. euro. Aceasta inseamna ca reprezentantii Principal Company asteapta un rulaj de cel putin 10 mil. euro din vanzarile noii game de produse.
Pentru a putea sustine aceste vanzari, producatorul a alocat aproximativ 60-70% din investitiile dedicate promovarii in acest an, de circa 5 milioane de euro.
"In prima luna de dupa lansarea campaniei de imagine vanzarile au depasit cu peste 60% cele mai bune vanzari lunare inregistrate anterior. In acest prim semestru al anului 2008 vanzarile pe brandul Matache Macelaru' au fost cu 70% mai mari decat in al doilea semestru al anului trecut", spune Dumitrescu.
Principal Company opereaza fabrica Salonta in judetul Bihor si fabrica Principal in comuna Filipestii de Padure, judetul Prahova. Actionarul majoritar al companiei este Signus Romania Distribution, distribuitor al companiei Euroavipo, care detine actiuni la producatorul de vinuri Murfatlar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO