Companii

McDonald's intra pe iaurt si mai multe "naturale"

04.04.2003, 00:00 26

McDonald's Romania intentioneaza sa diversifice oferta meniurilor Happy Meal anul acesta si sa ofere consumatorilor mai multe informatii despre un mod sanatos de hranire. Noile optiuni ar putea include fructe, legume, sortimente de iaurt, precum si sucuri naturale si alte bauturi neacidulate.
"Este o decizie luata la nivelul corporatiei si reprezinta o investitie pe termen mediu, care se adreseaza in special segmentului de clienti tineri. Programul a inceput deja in cateva tari si va fi aplicat si in Romania", a explicat Cristian Savu, directorul de comunicare al firmei.
Astfel, in Marea Britanie meniul cuprinde fructe felii, in Franta se vinde iaurt cu un continut redus de grasimi, iar in alte tari, printre care si Statele Unite, oferta include lapte cu 1% grasime, apa si sucuri naturale. De asemenea, Spania este prima tara unde clientii pot alege singuri componentele meniurilor.
"In Romania, o masura usor de introdus va fi inlocuirea bauturilor acidulate din meniu cu un suc natural, mult mai sanatos pentru copii. In prezent suntem in discutii cu furnizorii, pentru ca astfel de masuri implica multe schimbari in aprovizionare, precum si contactarea de noi parteneri", a mai spus directorul de comunicare.
In Romania, compania este prezenta din 1995 si detine 48 de unitati, la care se adauga un restaurant operat in sistem de franciza, in Brasov.
Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 37 de milioane de dolari, in crestere cu 7% fata de 2002, iar compania va obtine profit pentru prima data de la intrarea pe piata, a declarat
"Este primul an cand vom inregistra profit operational. Pierderile s-au diminuat de la un an la altul, pana la zero in 2002, si incepem sa inregistram un trend ascendent, ceea ce ne determina sa fim optimisti", a adaugat Savu, care nu a precizat la ce nivel este estimat beneficiul pentru 2003.
In opinia sa, rezultatele companiei reflecta puterea de cumparare a clientilor romani, care se situeaza inca la un nivel destul de scazut.
"Faptul ca in primele doua luni ale anului consumatorii au avut de platit mai mult pentru intretinere, de exemplu, s-a reflectat in vanzari. Nu este numai cazul McDonald's, ci al multor companii de pe piata", a mai spus Savu.
McDonald's Corporation a inregistrat, anul trecut, venituri de 15,4 miliarde de dolari, iar  vanzarile intregului sistem (incluzand restaurantele in sistem de franciza si alti parteneri) au totalizat 41,5 miliarde de dolari, corespunzand unui profit operational de 2,1 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO