Companii

Mehmet Gulgez, reteaua de bricolaj Tekzen: Am ales Romania ca poarta de intrare pe piata UE

Mehmet Gulgez, reteaua de bricolaj Tekzen: Am ales Romania ca poarta de intrare pe piata UE

Mehmet Gulgez, country manager al Tekzen: Prima data le-am propus celor de la Tekzen sa intre in Romania in urma cu patru ani, insa au refuzat. Intre timp, conducerea Tekzen a fost schimbata si, odata cu ea, strategia de extindere. Daca ar fi acceptat propunerea mea, am fi fost in multe din locatiile preluate de Carrefour intre timp.

24.05.2007, 17:54 272

Mehmet Gulgez, country manager al companiei Tekzen Romania, cel mai nou jucator pe piata de bricolaj, spune ca reteaua turca va intra pe piata romaneasca cu o politica agresiva de preturi, sustinuta de importurile directe de la fabricile grupului Tekfen din Turcia.
"Pana la sfarsitul anului vom avea 3 magazine operationale pe piata romaneasca. Suntem in discutii pentru a lua in chirie un teren cu o constructie in zona centrala a Bucurestiului, pentru o alta deschidere", afirma Mehmet Gulgez.
Primul magazin al retelei in Romania va fi deschis la intrarea in Brasov dinspre autostrada in curs de constructie, in luna iulie. Alte orase vizate de compania turca sunt Iasi, Craiova, Oradea sau Arad.
Tekzen va investi 150 mil. euro pe piata locala pana la sfarsitul anului viitor, cand vor fi operationale 14 magazine, potrivit planurilor companiei.
Daca prima deschidere, care va implica investitii totale de 10 mil. euro, va fi sustinuta prin fonduri proprii, pentru continuarea extinderii retelei, turcii vor apela si la credite de la banca Unicredit.
Magazinele vor avea aproximativ 5.000 de metri patrati suprafata de vanzare, iar 1.500 din cele 40.000 de produse listate pe unitate vor proveni din fabricile proprii, localizate in Turcia.
"Putem ajunge astfel la preturi cu 20-30% mai mici decat cele de pe piata, in acest moment", afirma Gulgez. Turcii vor miza pe produsele home-design si pe importurile din Turcia si Germania.
Reteaua de magazine Tekzen, care numara 18 unitati de tip do-it-yourself pe piata din Turcia, cu vanzari intre 250-300 mil. euro anul trecut, face parte din grupul Tekfen, alaturi de a treia mare companie de constructii din Turcia, specializata in constructii civile. Grupul mai desfasoara operatiuni pe piata locala, el participand la
lucrarile autostrazii Brasov - Bors, si are planuri de dezvoltare a unor proiecte rezidentiale in Romania in urmatorii ani.
In paralel cu implantarea pe piata romaneasca, Tekzen isi va extinde reteaua din Turcia cu 3 unitati pana la finele anului.
"Deosebirea majora dintre piata de profil romaneasca si cea turceasca este coeficientul de stabilitate mult mai mare in Romania decat in Turcia, unde este greu sa-ti faci planuri pe termen lung din cauza fluctuatiei de curs valutar sau a altor elemente nesigure. O alta deosebire dintre cele doua piete este politica de preturi, mult mai agresiva in Turcia", apreciaza Gulgez.
Mehmet Gulgez, un turc stabilit de aproximativ sapte ani in Romania, este cel care i-a convins pe actionarii Tekzen sa investeasca in dezvoltarea unei retele pe piata romaneasca.
"Eu cred foarte mult in potentialul pietei romanesti. Prima data le-am propus celor de la Tekzen sa intre in Romania in urma cu patru ani, insa au refuzat. Intre timp, conducerea Tekzen a fost schimbata si, odata cu ea, strategia de extindere. Daca ar fi acceptat propunerea mea, am fi fost in multe din locatiile preluate de Carrefour intre timp", mai spune Gulgez.
In paralel cu dezvoltarea retelei Tekzen Romania, Gulgez se va ocupa si de propria afacere, compania Ultra Invest din Brasov care distribuie aproximativ 250 de automate de bauturi calde Nestle in Transilvania.
Businessul cu automate a fost anul trecut cea mai dinamica divizie a Nestle Romania, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Paul Nuber, directorul general al companiei.
Inainte de a-si infiinta propria afacere, Gulgez a lucrat timp de trei ani pe pozitii manageriale in cadrul Gimrom Holding, operatorul turc al retelei de supermarketuri G'Market pe piata romaneasca.
Tekzen Romania va avea aproximativ 70 de angajati in sediul central al companiei, la Brasov, in aceeasi locatie cu primul magazin, pentru care vor fi recrutate aproximativ 130 de persoane.
Gulgez estimeaza vanzari de 12-13 mil. euro pentru fiecare magazin, in primul an de operare.
"Dupa finalizarea extinderii retelei in Romania, Tekzen va intra pe pietele din Ungaria si Cehia. Pe piata romaneasca am putea deschide si formate mai mici de magazine, de 200-300 de metri patrati, specializate pe home-design, dupa ce acoperim orasele importante din Romania".

Mehmet Gulgez
Detine compania Ultra Invest din Brasov care distribuie aproximativ 250 de automate de bauturi calde Nestle in Transilvania.
Inainte de a-si infiinta propria afacere, a lucrat timp de trei ani pe pozitii manageriale in cadrul operatorului turc al retelei de supermarketuri G'Market.
Stabilit de aproximativ sapte ani in Romania, Mehmet Gulgez este cel care i-a convins pe actionarii Tekzen sa investeasca in dezvoltarea unei retele pe piata romaneasca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO