Companii

Mengotti vinde produse de lux de peste 3 mil. euro

31.03.2008, 19:16 48

Compania italiana Mengotti, care a deschis luna aceasta un magazin multibrand cu produse de lux pe Calea Victoriei din Capitala isi va aproviziona unitatea pana in iunie cu peste 6.500 de produse, a caror valoare se va ridica la peste 1,3 milioane de euro.
"Cererea pentru produsele de lux se va reflecta in cifra de afaceri, care speram sa ajunga in primul an de la deschiderea magazinului la 3 milioane de euro", a declarat pentru ZF Adriano Mengotti, presedintele companiei.
Investitia initiala in amenajarea magazinul de lux s-a ridicat la 800.000 de euro, dar ulterior s-a adaugat fondul de marfa, a carei valoare ajunge in prezent la 450.000 de euro.
"In momentul de fata au fost aduse spre vanzare 2.800 de produse, ponderea cea mai mare in colectia actuala avand-o produsele de incaltaminte si accesoriile. Urmeaza ca proportia sa fie echilibrata cu articole vestimentare incepand cu momentul aducerii in magazin a articolelor din colectia toamna-iarna", a mai spus Mengotti.
Magazinul multibrand de pe Calea Victoriei, care se intinde pe o suprafata de aproximativ 700 de metri patrati, aduce marci internationale de lux, cum ar fi Prada, Valentino, Dolce Gabbana, Dior Homme, Versace, Giorgio Armani, Etro, Fendi, Loro Piana sau Cesare Paciotti, grupul Mengotti fiind unic importator si distribuitor cu exclusivitate fie pe linia vestimentara sau de accesorii, fie pe anumite produse, in functie de fiecare casa de moda in parte.
Alegerea unei artere cunoscute, in Bucuresti, face parte din politica grupului italian, care exclude din start varianta deschiderii unui magazin in interiorul unui centru comercial. "Investitia importanta si raspunderea fata de brandurile cu care avem contract ne obliga sa pozitionam magazinul pe o artera comerciala de notorietate din punct de vedere cultural si comercial si cu o traditie de necontestat", explica Mengotti. Sunt cateva inconveniente pe care italienii le-au resimtit in momentul in care s-au hotarat sa se extinda in afara si au ales Romania ca piata de desfacere. "Se simte lipsa unui fashion district, care s-ar putea naste si dezvolta pe Calea Victoriei sau, in opinia noastra, in zona veche a orasului, in Lipscani", este de parere presedintele companiei.
Cu toate acestea, compania intentioneaza sa se extinda si in alte orase din Romania, dar sa continue si dezvoltarea in Bucuresti, principala zona vizata fiind Lipscani. "Totodata, ne orientam catre incheierea unor contracte cu parteneri locali, in vederea acordarii de francize sau produse pentru specificul outlet", anunta Mengotti.
Grupul italian detine 12 magazine in Italia, Romania fiind prima tara din Europa de Est in care conducerea a decis sa se extinda. La nivel local, segmentul de lux este reprezentat de alt magazin multibrand, Victoria 46, amplasat tot pe Calea Victoriei, dar si de magazine monobrand cum ar fi Ermenegildo Zegna sau Pal Zileri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO