Companii

Michael Schmidt, Automobile Bavaria: Pe segmentul premium piata romaneasca are un potential de crestere mult mai ridicat decat in Vest

Michael Schmidt, Automobile Bavaria: Pe segmentul premium piata romaneasca are un potential de crestere mult mai ridicat decat in Vest

Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria: In urmatorii ani, vom vinde 20.000 de BMW-uri la o populatie de 20 de milioane de locuitori. In Spania, de exemplu, inainte de integrarea in UE se vindeau in medie intre 1.000 si 1.500 de automobile BMW, valoare care in prezent a urcat la peste 55.000 de unitati, la un numar de 55 milioane de locuitori, datorita cresterii puterii de cumparare a populatiei.

20.06.2007, 16:19 173

Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, dealerul BMW pe piata locala, spune ca intrarea directa a marilor constructori mondiali pe piata locala se leaga de faptul ca piata auto a depasit un anumit prag al vanzarilor, iar aderarea la UE a determinat o mai mare stabilitate economica.
"Nu este o simpla coincidenta faptul ca in acest an au venit cei de la DaimlerChrysler, BMW Group, Citroen sau Honda. Piata auto locala a depasit un anumit prag al vanzarilor si, in plus, in 2007 Romania a aderat la Uniunea Europeana, ceea ce implica o mai mare stabilitate din punct de vedere economic si legislativ. De asemenea fiecare constructor are o masa critica a vanzarilor dintr-o piata, care ii indica momentul in care sa se implice direct in cresterea vanzarilor, iar acest prag, in cazul segmentului premium este de aproximativ 2.000 de unitati", a subliniat Michael Schmidt.
BMW Group si-a deschis luna aceasta un birou in Romania, care va coordona, incepand cu 1 iulie, activitatile de import, dar si derularea de activitati cu caracter operational, cum ar fi coordonarea dealerilor, a activitatilor de servicii post-vanzare si a celor de marketing. Automobile Bavaria, importatorul de pana acum al BMW in Romania, va raspunde de activitatile legate de vanzarile de flote, de cele catre personalul diplomatic si cele legate de importul de motociclete BMW.
Automobile Bavaria, cu afaceri de peste 100 mil. euro in 2006, detine 95% din reteaua de distributie BMW din Romania, singurul dealer din afara companiei fiind o firma din Iasi. Toti dealerii in afara celui din Iasi sunt controlati direct sau indirect de Automobile Bavaria. Reteaua de distributie BMW numara in prezent 13 locatii la nivel national.
"Automobile Bavaria a devenit dealer BMW, insa pentru client nu se va schimba nimic. Este o simpla reorganizare a producatorului, care doreste sa omogenizeze structura distributiei in Europa. Venirea BMW Group nu este o decizie luata datorita lipsei noastre de performanta, ci e o hotarare luata de Consiliul de Administratie al BMW", a declarat Michael Schmidt.
Intre BMW Group si Automobile Bavaria va exista un parteneriat strategic cu privire la piata locala. Biroul importatorului nu va fi unul activ comercial. In toate tarile din regiune, va exista o astfel de reprezentanta a BMW Group care controleaza dealerii. In Polonia exista o subsidiara BMW inca din 2003, care in 2008 doar va fi reorganizata pentru a se integra in BMW Group Central and East Europe.
"Atunci cand producatorul intra direct pe piata, trebuie sa stie mentalitatea pietei si trebuie sa-si dezvolte o anumita strategie de marketing si promovare pentru a se dezvolta. Nu se poate generaliza o anumita strategie de marketing. Daca a functionat in Cehia, nu este obligatoriu sa functioneze si in Romania", a precizat Schmidt.
De la inceputul acestui an, marii constructori mondiali si-au deschis birouri pe piata locala. Dupa DaimlerChrysler Automotive Romania si Honda Trading, lista s-a largit in ultima luna cu BMW Group si Citroen.
"Venirea BMW Group este legata de intrarea Romaniei in Uniunea Europeana si nu de intrarea DaimlerChrysler la inceputul acestui an. Daca Romania nu devenea membra a Uniunii Europene, nicio companie internationala nu isi deschidea birou pe piata locala", a adaugat el.
In primele patru luni ale acestui an vanzarile BMW s-au apreciat cu 19,1% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, cel mai bine vandut model fiind Seria 3, cu 263 de unitati, ale carui vanzari s-au apreciat cu 96,4% fata de primele patru luni din 2006.
In prima parte a acestui an, BMW a lansat in Romania noua generatie a SUV-ului X5, precum si noua Seria 3 Coupe-Cabrio (cu plafon retractabil metalic - n.red.) dar si versiunile facelift ale Seriei 5 si X3.
"Estimarile de crestere pentru 2007 au fost deja depasite. Cresterea vanzarilor BMW in Romania s-a datorat si expansiunii pietei premium. Pe segmentul premium, piata romaneasca dispune de un potential de crestere mult mai ridicat decat cel din Europa de Vest. In urmatorii ani, vom vinde 20.000 de BMW-uri la o populatie de 20 de milioane de locuitori. In Spania, de exemplu, inainte de integrare in Uniunea Europeana se vindeau in medie intre 1.000 si 1.500 de automobile BMW, valoare care in prezent a urcat la peste 55.000 de unitati, la un numar de 55 de milioane de locuitori, datorita cresterii puterii de cumparare a populatiei", a subliniat el. Spre comparatie in 2006, pe piata locala s-au comercializat 1.656 de automobile BMW.
Pentru a mentine ritmul de crestere, reteaua dealerilor BMW va continua sa se extinda in Romania, in special in partea de vest a tarii.
"Reteaua BMW in Romania se va extinde in continuare. La Cluj deja s-au demarat lucrarile de constructie la un nou showroom, a carui finalizare este programata pentru lunile august-septembrie. In noul centru se vor comercializa atat automobile BMW, cat si camioane MAN. Valoarea investitiei este estimata in prezent la 3,5 milioane de euro pentru BMW", a declarat Michael Schmidt.
El a adaugat ca o investitie similara s-a derulat si in Bucuresti, in cadrul unei noi entitati amplasate in cartierul Militari, la iesirea catre Autostrada Bucuresi-Pitesti. Dealerul BMW din Militari va fi coordonat de o noua societate, denumita MHS Motors, asa cum MHS Truck & Bus gestioneaza activitatea de importator a camioanelor si autobuzelor MAN in Romania.
"Datorita amplasarii locatiei din Militari si marimii sale, sunt interesat ca in viitor sa mai deschid un dealer pentru o alta marca, in afara de BMW. Insa acest aspect urmeaza a fi analizat", a subliniat Schmidt
Operatiunile din Cluj se desfasoara sub conducerea companiei Auto Transilvania, care mai opereaza showroom-uri in Oradea si in Targu-Mures.
"La Sibiu, lucrarile pentru un showroom vor demara cel mai devreme la inceputul anului viitor. Sibiul de abia acum a inceput sa creasca din punct de vedere al vanzarilor. Pana in prezent am vandut 22 de automobile BMW in acest an in regiune. O investitie de 3-3,5 milioane de dolari intr-un dealer se justifica numai daca vanzarile depasesc 100 de unitati", a spus Schmidt.
In acest an s-a demarat comercializarea de automobile putin rulate ale angajatilor BMW.
"Exista un potential foarte mare pentru piata automobilelor rulate, dar a caror vechime sa nu depaseasca un an. Sunt multi cei care nu doresc neaparat o masina cu zero kilometri, ci una imediat livrabila si care are in plus si un avantaj de pret. Romania are un potential foarte ridicat de crestere, daca luam in calcul cele aproximativ 5.000 de automobile BMW achizitionate second hand din Germania", a spus el.
La mijlocul lunii mai, compania MHS Truck & Bus a devenit importatorul exclusiv al camioanelor si autobuzelor MAN pe piata locala, pozitie detinuta anterior de Automobile Bavaria. La fel ca si in cazul marcii BMW, Automobile Bavaria a pastrat distributia de camioane prin intermediul sediului din Otopeni al companiei.
"Separarea activitatii de import a camioanelor si autobuzelor MAN de Automobile Bavaria nu are nicio legatura cu venirea BMW Group in Romania. Activitatea de import MAN a debutat sub Automobile Bavaria datorita pozitiei sale pe piata, imaginii si brandului. Separand activitatea celor doua companii, este mai usor de controlat din punct de vedere logistic. Automobile Bavaria insa va ramane dealer in locatia din Otopeni", a subliniat Michael Schmidt.
In 2006 numarul de autovehicule MAN comercializate pe piata locala s-a ridicat la 841 de unitati, dintre care 673 noi si 168 second-hand.
"Intreaga productie de camioane repartizata Romaniei de catre MAN a fost deja vanduta. In 2007 am vandut 1.300 de camioane, insa datorita cererii ridicate am fi depasit 2.000 de unitati daca am fi avut suficiente camioane. Pentru 2008 estimam vanzarea a peste 2.000 de camioane", a adaugat el.
Noul importator doreste inclusiv extinderea pe piata autobuzelor din Romania. "In Brasov am livrat 85 de autobuze MAN, la Sibiu vom livra 33 de unitati", a spus Schmidt.
Daca Romania este una din pietele cu o crestere peste medie, Germania este in prezent cea mai mare piata auto din Europa. Din acest motiv Michael Schmidt si-a deschis la 1 iunie un dealer in Germania, in apropierea orasului Munchen. Michael Schmidt mai controleaza 29% din actiunile Bavaria Leasing, unde ii are printre asociati pe Attila Verestoy si Daniel Daianu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO