Companii

Mitsubishi Outlander: adaptabil in oras, practic in off-road

Mitsubishi Outlander: adaptabil in oras, practic in off-road
04.10.2007, 16:25 39

Lansat pe piata locala in primavara acestui an, Mitsubishi Outlander (foto) a inregistrat in primele opt luni ale acestui an vanzari de pana la 621 de unitati, de aproape sase ori mai mult decat in perioada similara a anului trecut. In acelasi interval, segmentul SUV-urilor a inregistrat o crestere de peste 80%, totalizand peste 11.000 de modele vandute.
Din punctul de vedere al designului, Outlander se incadreaza in "limitele" segmentului, acesta fiind complet refacut in comparatie cu editia precedenta, care putea fi confundata cu un break inalt. La interior materialele utilizate sunt de calitate buna, finisarea fiind de nivel mediu.
Platforma tehnica pe care este realizat Outlander a fost conceputa in colaborare cu grupul francez PSA - Peugeot-Citro?n, care a lansat pe piata europeana SUV-urile 4007, respectiv C-Crosser. Modelul testat era echipat cu motorul diesel de 2,0 litri D-4D si 140 CP, de altfel si singurul disponibil pe piata locala. Cei ce doresc mai multa putere, motorul poate fi echipat cu un kit de tuning (autorizat de catre constructor), care ii mareste puterea cu 20CP. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte, bine etajata, dar care are dezavantajul unor rapoarte lungi.
Datorita prezentei cuplului maxim de 310 Nm, inca de la 1.750 rpm, in ciuda greutatii de aproape 1,8 tone, Outlander ofera reprize bune, in cazul unei depasiri nefiind intotdeauna nevoie de retrogradarea intr-o treapta inferioara.
Spre deosebire de multe alte SUV-uri compacte, Outlander dispune de un sistem de tractiune nepermanenta si diferential central blocabil.
Prin intermediul unui selector amplasat pe consola dintre scaunele fata, se poate opta pentru cele trei moduri: 2WD, cu tractiune numai pe puntea fata recomandat pentru rularea pe asfalt uscat, 4WD, tractiune integrala, mod in care puterea este distribuita selectiv intre puntea fata si spate, in functie de aderenta rotilor destinat in cazul rularii pe un drum alunecos sau pe macadam, si Lock, mod in care puterea este distribuita egal intre cele doua punti, destinat rularii in off-road.
Suspensia este putin mai tare in comparatie cu concurentii sai directi, dar ofera avantajul unei tinute de drum optime.
In off-road, datorita sistemului de tractiune se poate rula fara probleme pe un teren accidentat de nivel mediu, singurul impediment fiind garda la sol nu foarte mare, de 17,8 cm.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO