Companii

Mobexpert cheama kika in instanta pentru un slogan

Mobexpert cheama kika in instanta pentru un slogan
25.01.2009, 18:11 600

Retailerul de mobilier si decoratiuni interioare Mobexpert, controlat de omul de afaceri Dan Sucu, a dat in judecata concurentul austriac kika pentru "incalcarea drepturilor de proprietate industriala si concurenta neloiala".

Disputa are in centru unul dintre sloganurile folosite de kika in prima sa campanie publicitara de pe piata locala, "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului", care, potrivit Mobexpert, "copiaza in mare masura" un slogan al companiei "Mii de idei frumoase care nu sunt neaparat si cele mai scumpe", inregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).
"Prin aceasta actiune in instanta urmarim ca retailerul austriac sa opreasca folosirea sloganului. Despre prejudicii este prematur sa vorbim in aceasta faza", a spus Dan Sucu, presedintele Mobexpert.
sucu adauga ca Mobexpert foloseste acest slogan de cel putin doi ani si ca anual cheltuielile pentru inregistrarea unei marci si pentru protejarea ei se ridica la 30-40.000 de euro.
In replica la afirmatiile Mobexpert, kika a facut referire la un alt slogan pe care il foloseste "Nr. 1 in idei de amenajare", fara a vorbi despte sloganul adus in discutie de Sucu, respectiv "Mii de idei pentru amenajarea dormitorului".
Primul slogan, potrivit kika, "nu este valabil doar pentru Romania, ci pentru toate tarile in care este prezent magazinul kika". Alexandru Creanga, country manager al kika Romania, spune ca pana in prezent, firma nu a fost citata in instanta si ca nu intentioneaza sa renunte deocamdata la slogan.
Iulian Padurariu, partener la firma de consultanta in branding Trout & Partners, spune ca un slogan ar trebui sa ajute perceptia consumatorilor despre marca si ca Mobexpert este mai degraba cunoscut ca si "expertul tau in mobilier". Pe de alta parte, problema este intotdeauna "cea a ultimului venit", iar kika ar fi trebuit sa tina cont de specificul pietei locale. 
kika a intrat pe piata locala luna trecuta in urma unei investitii de peste 30 mil. euro. Retailerul austriac afiseaza o oferta de aproximativ 30.000 de articole, cu care se pozitioneaza, potrivit propriilor afirmatii, pe toate segmentele pietei de mobilier si decoratiuni interioare. kika a derulat o campanie agresiva de promovare pe toate canalele media, insa valoarea acestor investitii nu a fost facuta publica.
Unul dintre obiectivele declarate ale kika este sa devina liderul pietei in orasele in care este prezent. Pana acum, kika a angajat in Romania 250 de oameni, urmand ca pentru unitatile viitoare numarul acestora sa fie de 120-150 pe magazin. Retailerul are planuri sigure pentru alte trei locatii, Oradea si Constanta in 2010 si Timisoara la sfarsitul lui 2010 - inceputul lui 2011. In aceste conditii numarul angajatilor ar putea sari de 600 de persoane in 2011.
Mobexpert, IKEA si kika, principalii retaileri de mobila, isi disputa o piata de 1,35 mld. euro, in crestere cu 14% comparativ cu 2007, potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO