Companii

Mondex are 2,1 mil. euro pentru dublarea retelei

07.03.2007, 16:23 57

Compania Mondex Sibiu, producator de ciorapi si dresuri, si-a bugetat pentru acest an investitii de aproximativ 2,6 mil. euro pentru extinderea retelei de vanzari si a capacitatilor de productie.
Pentru dezvoltarea capacitatilor de productie, conducerea Mondex a alocat 550.000 de euro, in timp ce pentru dezvoltarea retelei proprii de magazine Mondex urmeaza sa investeasca aproximativ 2,1 mil. euro.
Mondex detine in prezent 52 de magazine in toata tara, iar pana la sfarsitul anului intentioneaza ca numarul acestora sa depaseasca 100 de locatii, investitia minima pentru deschiderea unui magazin de acest tip fiind de aproximativ 45.000 de euro.
"Anul a debutat cu investitia in facilitatile de productie, fiind destinata achizitiei de noi utilaje pentru dresurile fine de femei si copii. Consideram ca investitiile in utilaje vor genera o crestere de 50% a productiei pe acest segment", a declarat pentru ZF Transilvania Calin Bogdan Vircolacu, actionarul companiei Mondex Sibiu.
Ca urmare a investitiilor din 2007, conducerea companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 13 milioane de euro, valoarea reprezentand o crestere de aproximativ 43% fata de anul trecut, cand acest indicator s-a cifrat la 9,1 milioane de euro.
"Un alt factor care va contribui la evolutia indicatorilor financiari este extinderea gamei de produse, precum si dezvoltarea propriei firme de distributie. Eurocar, companie care are in prezent aproximativ 7.000 de clienti activi in toata tara, va genera o evolutie pozitiva a indicatorilor financiari", a precizat Calin Bogdan Vircolacu. Potrivit acestuia, pe langa vanzarile realizate prin intermediul magazinelor proprii, Mondex colaboreaza si cu marile magazine de retail, aproximativ 30% din vanzarile de pe piata romaneasca fiind derulate prin intermediul acestora.
Compania produce anual 12 milioane de perechi de sosete si aproximativ 9,6 milioane de ciorapi de dama, sub brandul Mondex. In ultimii ani, firma din Sibiu a dezvoltat un nou brand, Tuareg, sub care produce lenjerie, tricouri, pijamale si articole pentru femei, barbati si copii. Potrivit propriilor estimari, compania Mondex detine o cota de 25-30% pe piata de ciorapi si o cota de 10-15% pe piata de lenjerie.
In ultimii ani compania a diminuat in mod intentionat exportul, in primul rand pentru a reduce pierderile datorate fluctuatiei cursului valutar si in al doilea rand datorita scaderii vanzarilor de pe piata externa, ca urmare a invaziei produselor chinezesti pe aceste piete.
"In 2006, am exportat un procent nesemnificativ de 1% din cifra de afaceri, in principal in Franta, Ungaria si Republica Moldova. Intentia noastra este sa ne consolidam pozitia pe piata romaneasca si apoi sa dezvoltam reteaua proprie de magazine pe piata externa", a mai spus patronul Mondex.
Principalii competitori autohtoni ai companiei sibiene sunt Adesgo Bucuresti, pe sectorul ciorapilor de tip pantalon pentru femei, si Ciserom Sebes, pe sectorul ciorapilor si sosetelor din bumbac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO