Companii

Mondostar: creste presiunea costurilor salariale

21.02.2007, 19:20 22

Producatorul de textile sibian Mondostar estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 7 mil. euro, valoare reprezentand o crestere de 12% fata de anul trecut.
"Este dificil de facut o estimare clara in conditiile in care piata confectiilor din Romania este foarte instabila, mai ales sub aspectul fortei de munca. Fluctuatia personalului este foarte mare, presiunea costurilor salariale creste de la o zi la alta, iar productivitatea ramane scazuta", a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Vasiu, brand manager Mondostar.
Proiectele companiei pentru acest an vizeaza consolidarea pozitionarii brandurilor proprii pe piata. "Intentionam ca anul acesta sa ne axam mai mult pe deschiderea de reprezentante Boulevard in anumite locatii, decat pe deschiderea de magazine proprii.
Aceasta repozitionare este data pe de o parte de costurile foarte mari pentru inaugurarea unui magazin, dar si de puterea de cumparare inca scazuta in Romania si de frecventa relativ redusa de achizitionare a produselor comercializate de noi", a precizat Mircea Vasiu.
El a mai spus ca anul acesta pentru marca Status se estimeaza o crestere de 50% fata de anul trecut, atat in ceea ce priveste aria de acoperire si potentialii parteneri, cat si vanzarea efectiva. Potrivit informatiilor furnizate de companie, marcile proprii reprezinta 15% din cifra de afaceri, restul fiind activitate de lohn pentru clienti din Germania sau Elvetia. Pe segmentul de sacouri si costume barbatesti producatorul sibian lucreaza pentru firmele Strellson (care detine licenta pentru marca Tommy Hilfiger in Europa) si Digel, iar pe partea de pantaloni de dama productia este realizata sub marcile Basler si Leineweber.
"Chiar daca nu intentionam sa renuntam la activitatea de lohn, atata timp cat aceasta ramane profitabila, ne concentram in paralel si pe dezvoltarea propriilor marci", a mai spus brand managerul Mondostar. Potrivit acestuia, anul trecut cifra de afaceri pentru cele doua marci proprii, Boulevard si Status, a inregistrat o crestere de 75% fata de 2005.
Compania a investit in 2006, aproximativ 300.000 de euro, in deschiderea a noi magazine pentru comercializarea brandurilor proprii. In prezent, Mondostar detine puncte proprii de vanzare in Bucuresti, Sibiu, Arad, Iasi, Timisoara, Ploiesti si Galati.
"Vrem ca sfarsitul anului 2007 sa gaseasca Boulevard cu 15 magazine in Romania, insa nu depinde numai de noi. Piata imobiliara este foarte diferita de la o zona la alta si multe din proiectele care se anunta pe piata esueaza. In acest moment, studiem toate proiectele imobiliare care se dezvolta in Romania. Alegerea locatiei propriu-zise tine in mare masura de potentialul orasului, dar mai ales de conditiile contractuale. Cert este ca suntem in diferite faze de negociere in mai multe locatii", a precizat Mircea Vasiu.
Producatorul de textile sibian intentioneaza, de asemenea, ca, in perioada urmatoare sa patrunda si pe piata externa cu unul din brandurile proprii - Boulevard. "Suntem deja in discutii avansate cu firme atat din tarile vestice cat si din Rusia. Intentionam ca intr-o prima faza sa exportam brandul Boulevard prin intermediul retelelor de distributie, iar mai tarziu prin magazine proprii", a mai declarat Mircea Vasiu.
Mondostar a fost privatizata integral in 1993, avand astazi capital 100% romanesc, detinut in intregime de persoane fizice. In 1992, Mondostar s-a desprins din intreprinderea Steaua Rosie, fosta Centrala a confectiilor in Ardeal. In 1996, firma a derulat prima investitie semnificativa in retehnologizare, de aproximativ 2 milioane de euro, fondurile provenind din resurse proprii precum si dintr-un credit contractat prin Banca Mondiala. Din acel an si pana in prezent, producatorul sibian a investit peste 8 milioane de euro, iar in prezent numarul de angajati trece de 1.000.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO