Companii

Nelu Iordache, două contracte reziliate şi căutat de procurori

Nelu Iordache, două contracte reziliate şi căutat de procurori

Nelu Iordache a intrat în liga mare a „regilor asfaltului“ în 2007, când afacerile companiei Romstrade din Giurgiu au ajuns aproape de pragul de 200 de milioane de euro. Foto Silviu Matei

Autor: Andreea Neferu

30.11.2012, 00:06 522

Nelu Iordache, omul de afaceri care controlează constructorul Romstrade şi operatorul aerian low-cost Blue Air, a intrat în vizorul procurorilor anticorupţie, care au făcut ieri percheziţii la sediile celor două firme, într-un dosar privind posibile deturnări de fonduri în cazul lucrărilor la autostrada Nădlac-Arad.

Un raport al Departamentului pentru Luptă Antifraudă arată că Nelu Iordache şi Romstrade au deturnat 6 milioane de euro din fondurile europene destinate construcţiei autostrăzii Nădlac-Arad, Iordache utilizând 2 milioane de euro pentru achiziţionarea unui avion Boeing 737, potrivit Gândul.

Nelu Iordache a intrat în liga mare a "regilor asfaltului" în 2007, când afacerile companiei Romstrade din Giurgiu au ajuns aproape de pragul de 200 de milioane de euro, după ce cu un an înainte businessul era de doar 18,5 milioane de euro.

Personaj discret şi destul de "zgârcit" cu apariţiile în presă, Nelu Iordache a câştigat, prin intermediul Romstrade, unele dintre cele mai importante contracte de drumuri din România.

Contractele cele mai "productive" au fost cele pentru reabilitarea drumurilor naţionale şi a străzilor din oraşe precum Bucureşti, Deva sau Girugiu, iar ulterior compania a câştigat contracte de lărgire a unor tronsoane din şoseaua de centură a Capitalei, potrivit datelor ZF.

Iar acesta a fost doar începutul: a urmat contractul pentru modernizarea şoselei Transalpina, pe o distanţă de 148 de kilometri între Bengeşti şi Sebeş, care a fost atribuit în 2008 firmei Romstrade pentru circa 335 de milioane de euro.

Începând de anul trecut, compania lui Nelu Iordache a trecut şi la "drumurile mari", câştigând alături de portughezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao şi de firma Donrep Construct, controlată de Dragoş Niculae, construirea primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, pentru 115,8 milioane de euro. Întârzierile cu care s-a lucrat pe această autostradă au determinat compania de drumuri să rezilieze în urmă cu o săptămână contractul.

Nelu Iordache s-a asociat cu firme portugheze pentru lucrările la acest tronson, iar din cauza unor nemulţumiri apărute în privinţa lucrărilor, acestea ar fi sesizat mai multe instituţii, printre care şi Comisia Europeană.

Acesta nu este însă singurul contract pierdut de Romstrade în ultima perioadă. CNADNR a anunţat în urmă cu două zile şi rezilierea contractului pentru construirea a 53 km din DN 6 Alexandria-Craiova, încheiat cu firmele Romstrade, Ezentis Infraestructuras (Spania) şi Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), tot pe fondul întârzierilor la lucrări. Valoarea proiectului s-a ridicat la circa 136 mil. lei (31,6 mil. euro la un curs de schimb de 4,3 lei/euro), potrivit datelor ZF.

Anul trecut, Romstrade a avut o cifră de afaceri de circa 127 de milioane de euro, în scădere cu circa 5% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net a scăzut cu 61%, până la 2,6 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. În prima parte a anului, Romstrade îşi bugetase o creştere a businessului în 2012 de până la 290 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO