Companii

Nemtii de la Romtrans spun ca nu sunt interesati de alte achizitii

Nemtii de la Romtrans spun ca nu sunt interesati de alte achizitii

Albin Budinsky a venit in Romania in 1997 si conduce divizia locala a Schenker incepand din 2001, iar la finalizarea operatiunilor de integrare a celor doua companii va prelua functia de CEO

20.02.2009, 00:00 300

"Am finantat achizitia din fonduri proprii, iar pentru a ne recupera investitia in 8-10 ani, trebuie sa avem profit", a spus Albin Budinsky, director general al Schenker Romania.

Budinsky a venit in Romania in 1997 si conduce divizia locala a Schenker incepand din 2001, iar la finalizarea operatiunilor de integrare a celor doua companii va prelua functia de CEO.
"Numele noii companii va fi DB Schenker Romtrans. Romtrans este bine cunoscuta in Romania si nu cred ca ar fi indicat sa schimbam numele. Avem de parcurs niste pasi birocratici si cred ca vom putea actiona ca o singura companie incepand cu iunie-iulie", a mai spus Budinsky.
Schenker a cumparat peste 99% din titlurile Romtrans care anterior se aflau in mainile managementului si salariatilor, in total peste 1.000 de actionari.
Romtrans este cea mai mare companie privata activa pe piata transportului de marfa (lider fiind insa CFR Marfa, detinuta de statul roman), iar Budinsky spune ca acest lucru a determinat grupul pe care il reprezinta sa fie interesat de achizitia companiei locale.
"Inainte de Romtrans nu am avut in vedere si alte achizitii in Romania. Eram deja prezenti pe piata si nu eram interesati sa cumparam un jucator mic, ci doar un lider de piata. In prezent nu avem in vedere si alte achizitii pe piata locala", a mai spus seful Schenker Romania.
El nu a dorit sa precizeze valoarea cifrei de afaceri inregistrata anul trecut de cele doua companii, marginindu-se sa spuna ca a fost o crestere. Potrivit ultimelor date disponibile in 2007, Schenker Romania a avut afaceri de circa 20 mil. euro, iar Romtrans de peste 90 mil. euro.
"Situatia economica mondiala nu este foarte buna, iar criza a ajuns si in domeniul transportului Am vrea sa avem o crestere a cifrei de afaceri, insa vom fi foarte fericiti daca vom ajunge la nivelul din 2008. Ne temem insa ca acesta este numai inceputul si ca va mai dura ceva timp inainte ca lucrurile sa inceapa sa se indrepte", a mai spus reprezentantul Schenker. In octombrie, a continuat Budinsky, au fost simtite primele efecte ale crizei astfel ca in perioada noiembrie-decembrie piata a scazut cu circa 20%. La nivelul lunii ianuarie insa lucrurile au revenit, raportandu-se numai " o mica scadere".
La nivelul anului trecut, aproximativ 55% din cifra de afaceri a companiei a fost generata de transportul rutier si cel feroviar intern, iar restul de transportul aerian si cel martitim international.
Conducerea noii entitati DB Schenker Romtrans va fi asigurata de un Consiliu de Supraveghere, format din cinci oameni (patru membri ai Schenker Austria si fostul presedinte al Romtrans, Ion Nan) si de un comitet executiv, format din Vasile Dascalu (COO - director operational), Peter Rausch (CFO - director financiar) si Albin Budinsky (CEO). Prioritatea pentru 2009 este integrarea celor doua companii.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO