Companii

Obisnuinta tot mai mare de a lua pranzul la restaurant in pauza de masa va duce afacerile restauratorilor la 1,5 miliarde de euro anul acesta

Obisnuinta tot mai mare de a lua pranzul la restaurant in pauza de masa va duce afacerile restauratorilor la 1,5 miliarde de euro anul acesta

In medie romanii au luat masa la restaurant de 2,8 ori in aprilie 2008

19.05.2008, 22:22 37

Piata restaurantelor din Romania s-a ridicat la sfarsitul anului trecut la un miliard de euro, avand o crestere consecutiva in ultimii trei ani de 30%, de la 0,42 mil. euro, cat valora in 2003, potrivit studiului realizat de compania de cercetare Visionwise, parte a grupului Daedalus Group.
Dupa aprecierile jucatorilor care activeaza in piata restaurantelor, foarte multe unitati s-au deschis ca urmare a aparitiei cladirilor de birouri, intrucat persoanele care lucreaza in mediul de afaceri prefera un restaurant ca loc de intalnire cu partenerii de business.
De asemenea, foarte multe persoane au inceput sa serveasca pranzul, in pauza de masa, la un restaurant sau sa apeleze la serviciile de catering oferite de restaurante.
Piata restaurantelor se va dubla in urmatorii doi ani, ajungand sa valoreze doua miliarde de euro in 2010. Cresterea nivelului de trai a determinat unul din trei romani sa mearga cel putin o data la restaurant in ultima luna din acest an, chiar daca doar noua din 100 au fost de cel putin de cinci ori la restaurant in ultimele patru saptamani.
In medie romanii au luat masa la restaurant de 2,8 ori in aprilie 2008, ponderea tinerilor cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani fiind mult mai mare decat cea a oamenilor in varsta.
Tinerii pana in 18 ani au preferat de cele mai multe ori restaurantele de tip fast-food, frecventand in ultima luna un astfel de restaurant de 3,4 ori. Daca bucurestenii sunt in topul celor care iau masa la un fast-food, pe ultimul loc se situeaza locuitorii din Moldova.
In ceea ce priveste preferinta pentru specificul restaurantelor, cei mai multi se indreapta spre mancarurile romanesti, urmate de mancarurile cu specific italian.
O crestere importanta a caracterizat si piata cafenelelor, care a urcat constant cu 34% incepand cu 2003. La sfarsitul lui 2006, pe piata locala activau peste 5.400 de restaurante, 18% dintre acestea fiind deschise in Bucuresti (949 de unitati), iar 9% in Constanta (530 de unitati). Aproape 5.300 si-au depus bilantul in cadrul Ministerului de Finante, iar 55% dintre ele au raportat profit.
Cele mai mari retele de restaurante de pe piata autohtona sunt cele de tip fast-food, primele trei locuri fiind ocupate de McDonald's, KFC si Pizza Hut. Astfel, la nivel local sunt deschise 55 de unitati Mc Donald's, 26 de restaurante KFC si 13 unitati Pizza Hut.
In ceea ce priveste lanturile de restaurante cu actionariat roman, grupul City Grill detine opt unitati deschise sub acelasi brand, un restaurant cu specific romanesc Caru' cu Bere si inca unul cu specific mediteraneean, Buongiorno. De asemenea are deschise doua cafenele sub brandul City Cafe, iar recent a mai achizitionat cele doua cafenele Cremcafe din Capitala. Pe piata cafenelelor, Turabo ocupa primul loc ca numar de unitati cu 29 de cafenele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO