Companii

Olimpiada nu se simte in conturile importatorilor de articole sportive

19.08.2004, 00:00 35

Jocurile Olimpice ar trebui sa reprezinte pentru orice producator de echipament sportiv un bun prilej pentru a inregistra castiguri in domeniul imaginii, si implicit in vanzari. Nu si in Romania. Cel putin deocamdata.
"In mod normal, vanzarile de echipament sportiv ar trebui sa creasca cu mai bine de 20% in perioada Jocurilor Olimpice. Din pacate, noi am fost nevoiti sa inchidem pentru renovari cele mai mari doua magazine ale noastre, cel din Bucuresti Mall si Bulevardul Magheru", spune Tiberiu Almaghe, directorul general al adidas Romania.



adidas, in renovare
Marca germana ar fi fost, la prima vedere, cea mai avantajata de desfasurarea Jocurilor Olimpice, avand in vedere ca adidas este sponsorul echipei nationale a Romaniei, si toate echipamentele oficiale (inclusiv tricoul presedintelui Iliescu la Atena) poarta aceasta marca.
"Noi am preferat sa investit mai mult in imagine pe perioada Jocurilor Olimpice din acest an", adauga Almaghe.
Programarea Jocurilor Olimpice intr-o perioada de vacanta are la randul sau o influenta negativa asupra vanzarilor.
"Este dificil de estimat care va fi cresterea in vanzari datorita acestei perioade in care clientii in general mai au inca planuri de vacanta . Produsele aflate in atentia clientilor mai mult ca de obicei sunt cele din colectiile de running (alergare - red) , fotbal si baschet", explica reprezentantii Elmec Romania, importatorul Nike pe piata locala.
Acestia spun ca promotiile Nike pentru Jocurile Olimpice s-au indreptat catre linia de produse creata special pentru atleti, linie numita "speed".  "JO reprezinta insa mai mult un castig de imagine decat o materializare imediata in vanzari", adauga oficialii Elmec Romania.



Echipament de baschet, dupa Olimpiada
Unii dintre importatorii marcilor de echipament sportiv nu si-au adus inca intreg "arsenalul" pe piata.
"Reebok este partenerul oficial al echipei de baschet a Statelor Unite si vom aduce replici ale echipamentului acestei formatii dupa ce Jocurile Olimpice se vor fi incheiat. Oricum, pentru moment cresteri ale vanzarilor se inregistreaza mai degraba in cazul magazinelor de pe litoral. Este insa clar ca o data cu Jocurile Olimpice, clientii ar putea intra mai des in magazine, iar posibile cresteri ale vanzarilor datorate Jocurilor Olimpice s-ar putea inregistra mai degraba dupa ce acestea se vor incheia", este de parere Dan Tudose, director de vanzari la Kraus & Co, distribuitorul pe piata romaneasca al marcii americane Reebok.



Perioada de reduceri
Aceasta nu inseamna ca in perioada imediat urmatoare nu se vor inregistra cresteri ale vanzarilor de echipaemnt sportiv in Romania.
"Ne aflam in perioada oficiala de reduceri pentru colectiile de vara, care a inceput la jumatatea lunii iulie. Avem in prezent reduceri de 30% si pana la sfarsitul lunii vom ajunge la reduceri de 50%. Este greu de spus in aceste conditii cat din cresterea vanzarilor se datoreaza reducerilor si cat Jocurilor Olimpice", spune Roxana Vaduva, coordonator marketing si vanzari la SSD Sport System Development, importatorul oficial pe piata locala al producatorului italian Lotto. Marca italiana este prezenta la Olimpiada ca sponsor oficial al echipei de fotbal a Serbiei.
Puma, marca germana care sponsorizeaza echipa olimpica a statului Jamaica, este la randul sau prezenta pe piata romaneasca, unde compania Mexxem, distribuitorul oficial opereaza sase magazine proprii exclusive sub brandul Puma.
Vanzarile anuntate anul trecut de principalii jucatori de pe piata romaneasca a articolelor sportive au depasit 15 milioane de euro, urmand ca in acest an sa se apropie, potrivit estimarilor, de 20 de milioane de euro. Pe piata romaneasca sunt prezente aproape toate marcile importante la nivel mondial, precum adidas, Lotto, Nike, Puma sau Reebok.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO