Companii

Olympus România: segmentul produselor bio ar putea creşte cu 10% de la an la an

Olympus România: segmentul produselor bio ar putea...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.06.2013, 14:14 557

Olympus România, unul din cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, a lansat un iaurt bio, primul astfel de produs fabricat în România, după cum susţin reprezentanţii companiei.

“La nivel de piaţă a produselor bio în România, estimăm o creştere în volum a acesteia de 10% de la an la an”, a declarat Ilias Pliatsikas,  directorul general Olympus România.

Iaurtul bio, produs în unitatea de producţie pe care grecii o deţin în localitatea  Hălchiu, judeţul Braşov, este destinat doar producţiei interne. Totuşi, peste 80% din producţia de lactate din România a grecilor ajunge la export, în special în ţările din vestul Europei, însă Ilias Pliatsikas spune că iaurtul bio produs aici nu va ajunge deocamdată pe pieţele externe.

„Pentru mine este uşor să deschid o altă piaţă de export, dar problema este materia primă”.

Pentru iaurtul bio, Olympus colectează laptele de la 18 ferme din Braşov, Covasna, Harghita şi Mureş.

Managerul spune că nu ştie care este ponderea produselor bio pe piaţa locală, însă dă exemplul Greciei unde acestea ating circa 4-5% din segmentul laptelui de consum.

Pentru acest an, reprezentantul Olympus vizează trecerea pe profit şi îşi menţine estimarea de creştere a cifrei de afaceri cu 20% comparativ cu anul precedent, până la 55 milioane de euro.

„Piaţa este stabilă, nu avem o creştere a consumului, însă consumatorii vor altceva, vor calitate”, explică Ilias Pliatsikas, cel care conduce businessul de 38 milioane de euro anul trecut.

În prezent, Olympus deţine cinci fa­brici în Grecia, Bulgaria şi România, care produc atât lactate, cât şi sucuri na­tu­­rale. Fabrica din România este cea mai mare investiţie făcută de grupul elen în afara Greciei şi se ridică la circa 75 milioane de euro.

Unitatea de producţie de la Hălchiu are o capacitate totală de recep­ţie a laptelui de 40.000 de litri pe oră şi trei linii de producţie: iaurt (120 tone/ zi), telemea (100 tone/zi) şi lapte (PET: 16.000 litri/ oră, ambalaj Tetrapak: 10.500 litri/ oră), potrivit informaţiilor furnizate anterior de companie. În prezent, fabrica lucrează la 40% din capacitatea totală, însă managerul companiei estimează că unitatea va produce în trei ani la 80% din capacitate. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO