Companii

Orkla a crescut cu peste 50% pe piata de pate dupa sapte luni

11.08.2008, 18:59 30

Orkla Foods Romania, filiala locala a producatorului norvegian cu activitati in industria alimentara, a inregistrat in primele sapte luni ale acestui an o crestere de peste 50% a vanzarilor pe segmentul de pateuri din carne fata de aceeasi perioada a anului precedent.
"In primele sapte luni ale acestui an, Orkla a inregistrat o crestere de peste 50% a vanzarilor de pate, de peste 40% a vanzarilor de conserve de carne si de 19% a celor de mustar", a declarat Manuela Banu, CEO al Orkla Foods Romania.
Ea a adaugat ca Orkla detine in prezent o cota de piata de 43% pe piata margarinei, dupa primele sase luni ale acestui an segmentul de margarina pentru gatit si prajituri inregistrand o crestere a vanzarilor de 5,5% fata de decembrie 2007, potrivit datelor MEMRB, citate de reprezentantii companiei.
Orkla Foods Romania este prezenta pe plan local prin intermediul a doua companii, Ardealul din Covasna (unde produce pateuri, conserve, gemuri, sosuri, mustar, ketchup) si Orkla Foods Romania, care inglobeaza capacitatile de productie din Iasi (aluaturi congelate), Bucuresti (margarina pentru consum) si Craiova (margarina industriala), asigurand in acelasi timp managementul grupului local.
"In ultimii doi ani, Orkla a investit aproximativ 6 milioane de lei (n. red. - peste 1,5 mil. euro) in modernizarea fabricii de la Covasna. Investitiile totale pentru acest an se ridica la peste 4 milioane de lei (n. red. - peste un milion de euro)", a spus Banu.
Reprezentantii Orkla au anuntat ca incepand cu data de 1 iulie compania a inceput relocarea liniilor de productie de mustar si ketchup de la Craiova la Covasna, pe fondul cresterii preturilor la materiile prime. Compania vizeaza astfel o eficientizare a businessului prin concentrarea activitatilor de productie.
Potrivit reprezentantei companiei, investitiile vor fi directionate in acest an atat catre relocarea liniilor de productie de la Craiova la Covasna, cat si in achizitia de noi utilaje si lansarea de noi produse.
Filiala locala a grupului norvegian comercializeaza brandurile Unirea, Wiesana (margarina retail), Tomi (ketchup), Bunatati de la Bunica (mustar, gemuri) si Linco (margarina, aluaturi congelate).
Orkla Foods Romania realiza in urma cu doi ani o cifra de afaceri de circa 30 mil. euro, potrivit raportului anual al grupului norvegian, adica aproximativ 10% din afacerile grupului la nivelul diviziei Orkla Brands International, formata din Romania, Polonia, Austria si Cehia.
Intre timp filiala ceha a fost vanduta, iar incepand cu acest an filiala romana a grupului va fi relocata in cadrul diviziei Orkla Food Ingredients din care fac parte in prezent Suedia, Danemarca, Portugalia si Lituania. Principalul competitor al Orkla pe plan local si nu numai este Unilever South Central Europe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO