Companii

Otter Distribution aduce brandul Fila si mai deschide trei magazine

Otter Distribution aduce brandul Fila si mai deschide trei magazine

Reteaua Otter va ajunge la sfarsitul anului acesta la 18 magazine

05.03.2007, 17:49 758

Otter Distribution, compania care distribuie pantofii Otter, dar si brandul Geox, a inceput de anul acesta sa aduca brandul italian de articole sport Fila pe piata romaneasca.
"Momentan avem trei clienti pe distributie: Metro, Selgros si Killtec, dar abia acum incepem sa ne construim reteaua. Suntem unic importator al acestui brand (Fila - n.r.) si am creat un departament separat in cadrul firmei pentru acest proces", spune Oana Alexandru, director de marketing al companiei.
Alexandru spune ca produsele, atat articole de imbracaminte, cat si de incaltaminte, nu vor fi comercializate in magazinele proprii, ci doar prin lantul de distributie.
Brandul italian Fila se pozitioneaza pe un segment de piata pe care activeaza in prezent companii precum Adidas, Nike sau Reebok.
Compania intentioneaza sa mai deschida trei magazine in a doua jumatate anului, doua in Iasi si unul in Bucuresti, investitia intr-un magazin fiind de aproximativ 50.000 de euro.
Astfel, reteaua Otter va ajunge la sfarsitul anului acesta la 18 magazine, dupa ce anul trecut compania si-a extins reteaua cu patru magazine in urma unei investitii de aproximativ 60.000 de euro pe magazin. Magazinele au fost deschise la Ploiesti, Sibiu, Constanta si Ramnicu Valcea.
"Toate magazinele pe care le vom deschide in acest an se vor plia pe noul concept de magazin Otter pe care il vom lansa odata cu relocarea magazinului din Mall Vitan, din aripa veche in aripa noua. De asemenea, tot anul acesta vom redecora inca trei magazine conform acestui nou concept, investitie care se ridica la 100.000 de euro", mai spune Oana Alexandru. Noul concept de magazine presupune schimbarea mobilierului, a modului de expunere a marfii, precum si finalizarea unor cursuri de vanzari cu personalul angajat in magazine.
Compania intentioneaza sa-si extinda prezenta in toate marile orase din Romania, dar analizeaza si oportunitatea de extindere in afara granitelor in tari precum Bulgaria, Ungaria, sau Slovacia.
Otter Distribution estimeaza pentru anul trecut o cifra de afaceri de 11,5 milioane de euro, in crestere cu 32% fata de 2005.
"Cresterea numarului de magazine proprii si impunerea de noi branduri pe piata romaneasca au sustinut evolutia de anul trecut", au explicat reprezentantii companiei.
Cu toate acestea, vanzarile pe perioada iernii, in care se realizeaza aproximativ jumatate din vanzarile anuale, au scazut cu aproximativ 10% fata de 2005.
"Vanzarile in acest sezon au scazut fata de sezoanele trecute. Nu s-au vandut articolele cu blana naturala in interior si nici accesoriile din blana naturala", sustin reprezentantii Otter Distribution.
Pentru anul acesta, compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de 20% bazata pe deschiderea noilor magazine, dar si prin aducerea brandului Fila pe piata autothona.
Una dintre principalele tendinte pe care reprezentantii companiei anticipeaza pentru anul acesta este scaderea preturilor pentru marfurile care provin din Uniunea Europeana, prin scoaterea taxelor si implicit a ieftinirii logisticii.
"Acest lucru va aduce automat pe piata romaneasca jucatori importanti din afara, atat in domeniul comertului cu incaltaminte, precum si in alte domenii", a mai spus directorul de marketing al Otter Distribution. Pe piata locala de profil exista putine retele de magazine de pantofi, cea mai cunoscuta fiind Leonardo.
Pe segmentul destinat consumatorilor cu venituri medii si ridicate pe care se pozitioneaza Otter Distribution se mai afla Bata, Musette si Benvenutti. Firma Otter a fost infiintata in Germania inainte de 1900.
Intre 1968 si 1992 o parte din productia firmei germane a inceput sa fie realizata in Romania, la o fabrica de incaltaminte din Timisoara care lucra sub licenta Otter, intreaga productie fiind exportata.
In 1992, Comex Otter, firma producatoare, incepe sa vanda si pe piata interna.
Otter Distribution este infiintata cinci ani mai tarziu, avand ca obiect de activitate distributia pantofilor Otter la scara nationala, dar si comercializarea altor brand-uri de incaltaminte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO