Companii

Parmalat: Plusam pe clientii mari pentru a atenua cresterea costurilor de distributie

Parmalat: Plusam pe clientii mari pentru a atenua cresterea costurilor de distributie

Giampaolo Manzonetto, administratorul Parmalat Romania: "Nu vom reusi sa amortizam toate cresterile de costuri, cu materiile prime, cu forta de munca, distributia, utilitatile, promovarea, prin economiile pe care le vom realiza in acest an."

18.08.2008, 18:58 91

Profitul Parmalat Romania, producatorul sucurilor Santal, ar putea reveni pe un trend descendent in acest an, pe fondul cresterii costurilor companiei si al incetinirii ritmului de dezvoltare al pietei.
"Cresterea pretului combustibilului este o problema importanta, iar noi nu vrem ca majorarea acestor costuri sa se reflecte in preturile produselor la raft. De aceea plusam in canalul key accounts (clientii mari, precum hipermarketurile - n. red.), care este afectat intr-o mica masura de scumpirea carburantilor, ceea ce ne permite sa atenuam cresterile costurilor in canalele acoperite de distribuitorii cu care colaboram", a spus Giampaolo Manzonetto, administratorul companiei Parmalat Romania.
Producatorul a reusit sa diminueze in primul trimestru ponderea costurilor cu energia si cu distributia in cifra de afaceri, unul dintre factori fiind schimbarea furnizorului local de energie.
Cu toate acestea, Manzonetto prognozeaza scaderea profitului Parmalat Romania in acest an comparativ cu 2007.
"Nu vom reusi sa amortizam toate cresterile de costuri (cu materiile prime, cu forta de munca, distributia, utilitatile, promovarea) prin economiile pe care le vom realiza in acest an. La aceasta se adauga politica noastra de a nu creste preturile la raft, astfel incat profitul la nivelul anului 2008 va fi probabil mai redus decat cel inregistrat anul trecut", a explicat managerul Parmalat.
Anul trecut, Romania a fost a doua piata pentru grupul italian Parmalat, ca profitabilitate, subsidiara locala raportand o marja a EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii) de 21,5%.
In 2007, profitul Parmalat in Romania a revenit pe un trend ascendent, dupa ce in 2006 compania inregistrase o diminuare cu circa 40% a profitului net, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Pe primul trimestru al acestui an, compania italiana a raportat o majorare a vanzarilor de sucuri Santal cu 10% (in volum), comparativ cu aceeasi perioada din 2007. Manzonetto estimeaza pentru intregul an un ritm de crestere double digit (peste 10%) al vanzarilor companiei fata de 2007.
"Pe piata locala a bauturilor racoritoare, vor fi greu de atins in 2008 cresterile inregistrate anul trecut fata de 2006, datorita temperaturilor mai mici din acest an", adauga Manzonetto. Producatorul activeaza pe piata romaneasca si cu laptele Parmalat, importat din mai multe tari din regiune, acesta reprezentand circa 5% din vanzarile subsidiarei locale.
Pe piata locala, Santal este liderul segmentului juice 100% (sucuri cu continut de fruct de 100%) si concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas), Cappy (Coca-Cola Hellenic) sau Granini (Carlsrom Beverages).
Parmalat Romania a realizat vanzari de 14,4 mil. euro anul trecut, in crestere cu 23% fata de perioada anterioara. "In aceasta vara ne vom concentra pe cele doua proiecte lansate recent, juice-urile 100% (sucuri cu concentrat de fruct de 100% - n. red.) imbuteliate la 2 litri si diversificarea gamei de ice tea", a mai spus Manzonetto.
Compania detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal.
In 2007, grupul italian a preluat un pachet de 19,7% din actiunile Parmalat Romania de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pentru 2,1 mil. euro, majorandu-si astfel participatia la subsidiara romaneasca pana la 93,1%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO