Companii

Pepsi, in hainele din anii '70. Cat se castiga din ambalajele retro?

Pepsi, in hainele din anii '70. Cat se castiga din ambalajele retro?
12.07.2011, 00:01 824

Pepsi deruleaza o campanie prin care face apel la savoareaanilor '70-'80, proiect care nu vizeaza insa in principalconsumatorii ale caror amintiri se leaga de acea perioada, ci pecei mai tineri. Tot pe istoria marcii si pe ambalaje vintagemizeaza anul acesta si Coca-Cola.

"Este o investitie in viitor, nu in trecut", comenteaza CalinClej, marketing manager CSD (divizia de bauturi racoritoarecarbogazoase) la PepsiCo Romania, care argumenteaza ca principalamiza a campaniei nu este legata de volumele de vanzari, ci deimaginea marcii, pornind de la statutul Pepsi ca "moneda sociala"traditionala in Romania. Proiectul, dezvoltat pe plan local, "ar figreu de inteles in orice alta tara", spune Clej, care adauga careactiile consumatorilor au fost peste asteptari, atat in cepriveste numarul de reactii, cat si in privinta gradului deimplicare. De la debutul campaniei, in urma cu cateva saptamani,numarul de fani pe contul de Facebook al companiei, ajuns laaproape 70.000, creste zilnic cu 5.000 de "like"-uri. "Nicio altamarca activa pe piata nu are un numar atat de mare de fani",sustine Calin Clej.

In plus, numarul de povesti care s-au strans pentru a stabili unpunct de plecare si o idee centrala "sunt atat de multe, incatcampania poate fi reluata an de an, pe termen nelimitat". Pentrurealizarea spotului publicitar au fost folosite filmari de epoca,de acum 30-40 de ani, iar imaginile reunesc poze sepia (imaginicare au patina timpului) din arhive personale, care dezvaluiecrampeie din viata de atunci. De fapt, nostalgia fata de viata dinacele perioade a capatat deseori o forma cat se poate de concreta:"<Ce se intampla cu vechea sticla de Pepsi?>, au intrebatfoarte multi oameni de-a lungul anilor", spune reprezentantulcompaniei. Asa ca in toamna trecuta s-au hotarat sa pregateascapentru 2011 o campanie care sa aduca in lumina reflectoarelorvechiul Pepsi. Elementul central al proiectului este sticla, acarei executie creativa a fost facuta la finalul anului trecut,inspirata de sticlele in care era imbuteliata pe vremuri bauturaracoritoare.

Articolulintegral îl puteţi citi pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO