Companii

Petrom va deveni brand international pentru Europa de Sud-Est, spune OMV

24.01.2005, 00:00 25

Petrom se va dezvolta ca un brand international al grupului OMV pe pietele din Europa de Sud - Est, urmand sa se extinda pana in Turcia, a spus pentru ZF Tamas Mayer, noul responsabil cu politica de comercializare la Petrom.
"Vrem compania sa-si mareasca vanzarile de carburanti, sa-si extinda operatiunile si sa fie un retailer (distribuitor de carburanti - n.r.) de succes", a mai spus Mayer. El nu a putut da detalii despre rezultatele financiare obtinute de divizia de retail a Petrom si nici despre bugetul pe 2005.
Compania Petrom opereaza o retea de peste 600 de benzinarii in Romania, insa detine statii si pe pietele vecine, in Ungaria si Republica Moldova, inainte de privatizare facand demersuri si pentru a-si dezvolta o retea de distributie in Serbia si Muntenegru.
Intentia OMV de a impinge expansiunea Petrom spre sudul Peninsulei Balcanice pana la atractiva piata a Turciei a fost dezvaluita de catre Wolfgang Ruttenstorfer, presedintele OMV, in urma cu un an.
OMV a preluat compania romaneasca la jumatatea lunii decembrie a anului trecut, in urma unei tranzactii in valoare totala de 1,5 miliarde euro.
Grupul austriac activeaza insa pe piata romaneasca din 1999, avand pe piata o retea proprie de benzinarii, care cuprinde aproximativ 68 de statii, conform ultimelor date disponibile.
Austriecii au anuntat in momentul preluarii Petrom ca intentioneaza sa pastreze pe moment doua branduri distincte pe piata romaneasca - benzinariile Petrom si cele OMV, dezvoltate de OMV Mineraloel, filiala locala a OMV in Romania.
Capitalul social al OMV Romania va fi majorat cu 25 milioane de euro prin aport in numerar al asociatului unic, OMV Refining&Marketing, subsidiara a grupului austriac OMV, actionarul majoritar al companiei Petrom, potrivit Mediafax.
Astfel, capitalul social al OMV Romania va ajunge la 53 milioane euro (2.047 miliarde lei).
Potrivit sursei citate, capitalul aditional face parte din strategia generala a OMV de a facilita optimizarea activitatilor grupului in Romania, lucru care include si noi directii de extindere a acestora. Pe de alta parte, OMV Romania a trecut din portofoliul OMV AG in cel al subsidiarei OMV Refining and Marketing.
Intentia OMV este de a dezvolta sub acest brand o retea de pana la 110 statii pana in 2008.
Petrom, companie integrata de petrol si gaze, a inregistrat in ultima vreme o crestere spectaculoasa a capitalizarii bursiere in ultima perioada de timp, ajungand pana la un nivel de circa 6 miliarde euro. Compania romaneasca si-a depasit astfel rivalii din Ungaria (MOL) si Polonia (PKN Orlen), apropiindu-se de OMV - Austria.
Valoarea bursiera a Petrom la Bursa de Valori din Bucuresti este de 6,05 miliarde euro, la ultimul pret de 3.990 lei pe actiune.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO