Companii

Piata sucurilor naturale a crescut cu 20%, mizand pe preferintele romanilor pentru portocale

Piata sucurilor naturale a crescut cu 20%, mizand pe preferintele romanilor pentru portocale

Click pentru imaginea intreaga

09.03.2007, 18:27 560

Piata de juice (sucuri naturale) a inregistrat o crestere in volum de 20% anul trecut fata de 2005, cres-terea estimata pentru anul 2007 fiind de 17%, potrivit unui studiu Canadean, citat de Quadrant Amroq Beverages.
Raportat la intregul segment de bauturi racoritoare necarbonatate din Romania, consumul de juice a crescut in defavoarea celui de still drink (cu continut mai redus de fructe fata de juice) in ultimii doi ani, tendinta previzionata si pentru acest an.
Piata bauturilor racoritoare necarbonatate are trei segmente, in functie de continutul de fruct. Astfel, bauturile de tip still drink au pana la 25% continut de fruct, nectarurile au o concentratie de fruct intre 25% si 99%, in timp ce bauturile juice 100% contin fruct in proportie de 100%. In cazul nectarurilor, continutul minim de fruct este reglementat prin lege, pentru fiecare fruct.
QAB, imbuteliatorul si distribuitorul produselor PepsiCo in Romania si Republica Moldova, si-a diversificat recent portofoliul de sucuri naturale lansand o gama de juice 100%, in ambalaj PET de 1,2 litri.
"Am lansat Prigat Juice 100% de portocale pentru ca aceasta este aroma preferata de 79% dintre consumatorii romani. Conform studiului Daedalus Milward Brown pentru ultimele 3 luni ale anului 2006, in topul preferintelor consumatorilor portocala este urmata de arome precum piersica, grapefruit sau para", a declarat Daniela Dumitru, Brand Manager Prigat in cadrul companiei QAB.
Segmentul ceaiurilor gata-preparate (ice tea), estimat la 20 mil. litri, a fost cel mai dinamic in anul 2006 fata de perioada predenta, inregistrand o crestere de aproape 30%, potrivit datelor Canadean citate anterior de QAB.
Cele mai dinamice segmente ale pietei de soft drinks au fost astfel, in anul 2006, sucurile naturale si ceaiurile gata-preparate (ice-tea), dar si apa minerala plata.
Trendul de orientare a consumului catre aceste tipuri de bauturi racoritoare este acelasi inregistrat pe pietele mai dezvoltate din Europa, unde piata de profil a ajuns la valori mult mai mari decat in Romania. Spre comparatie, consumul de sucuri naturale cu continut ridicat de fructe (juice si nectaruri) si ice tea in Europa era anul trecut, in medie, de 34 de litri pe cap de locuitor, fata de doar 4 litri pe piata romaneasca.
Per total, consumul de bauturi racoritoare a crescut anul trecut cu aproximativ 7% fata de 2005, pana la 2,23 mld. litri, conform unor date Euromonitor. Segmentul sucurilor (carbonatate si necarbonatate) reprezinta aproape 60% din totalul pietei de soft drinks, echivalentul a circa 1,4 mld. litri, si peste 400 mil. euro ca valoare.
Cu toate ca inregistreaza ritmuri de crestere mai reduse fata de necarbonatate, bauturile racoritoare carbonatate au inca o pondere mai mare in totalul pietei de soft drinks. Principali jucatori pe segmentul sucurilor naturale sunt QAB, Coca-Cola HBC, Tymbark, Parmalat, Carlsrom Beverages, Pfanner sau European Drinks.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO