Pop Industry, o companie din Slatina, judeţul Olt, înfiinţată în 1994 de antreprenori români, produce anual 3.000 de remorci, jumătate fiind trimise la export în ţări din Europa, iar jumătate fiind vândute pe piaţa locală.
„Urmează să depunem un proiect pe fonduri europene pentru achiziţia de utilaje, pentru mărirea capacităţii de producţie şi creşterea productivităţii. Extinderea va consta în mărirea spaţiului de montaj şi depozitare din fabrică. Modernizarea halei a început de luna aceasta (martie) şi se va finaliza în trei luni, respectiv în iunie 2017“, a declarat pentru ZF inginerul Dumitru Popescu, directorul general al companiei.
Investiţia în extindere se ridică la circa 1,5 milioane de euro. Afacerile companiei Pop Industry au fost în creştere în ultimii ani, evoluând de la 6,3 milioane de lei în 2010 la un nivel de 16,4 milioane de lei (3,7 mil. euro) în 2015, arată datele oficiale de la Ministerul de Finanţe.
„În 2016 am avut o cifră de afaceri în jur de 5 milioane de euro, iar pentru 2017 estimăm circa 6 milioane de euro. Media angajaţilor pe anul trecut a fost de 100 -120 de persoane“, a spus Dumitru Popescu, care controlează un pachet de 75% din acţiunile producătorului.
Dacă înainte de Revoluţie toate mijloacele de transport şi accesoriile aferente erau de fabricaţie românească, de la autobuze la metrouri, tramvaie şi locomotive, în prezent abia se pot număra pe degetele de la o mână unităţile care mai produc astfel de vehicule. Concurenţa venită din partea companiilor străine este foarte puternică, puţini jucători reuşind să rămână în piaţă.