Companii

Prima companie care anunţă scădere în industria berii este chiar liderul Ursus

Prima companie care anunţă scădere în industria berii este chiar liderul Ursus

Autor: Ioana David

19.04.2011, 23:51 87

Compania Ursus Breweries, filiala locală a producă­torului debere SABMiller, a înregistrat o scădere de 8% a volumelor vânduteîn perioada aprilie 2010 - martie 2011, anul financiar alproducătorului, potrivit unui raport intermediar publicat ieri decompanie. În document se precizează că piaţa a rămas în recesiuneşi a continuat să fie "impactată" de măsurile guvernamentale deausteritate.

"Acestea sunt rezultate intermediare, rezultatele finalepentru anul financiar încheiat vor fi anunţate doar în a douajumătate a lunii mai. De aceea este prematur să vorbim despreevoluţia companiei în contextul general al pieţei", a spus GaryWhitlie, preşedintele Ursus Breweries, care nu a dat alte detaliiprivind valoarea vânzărilor.

Dintre companiile care şi-au anunţat până acum rezul­tatele,scăderea de 8% anunţată în raportul Ursus este cea mai mare dinpiaţă, dar ea cuprinde şi trei luni din acest an (ianuarie-martie),spre deosebire de competitori care anunţă rezultatele în ancalendaristic.

Potrivit datelor Asociaţiei Berarii Româniai, anul trecut piaţaa scăzut cu 3,5%, iar în primele două luni, potrivit calculelor ZFpe baza datelor INS, vânzările au avut o tendinţă uşoară derevenire (plus 0,6%).

Heineken România, spre exemplu, producătorul brandurilor GoldenBrau, Ciuc şi Bucegi, şi principalul competitor al Ursus, a anunţato creştere de 7% a cifrei de afaceri în 2010, la 1,2 miliarde delei brut (267 milioane de euro), în timp ce volumele vândute s-aumajorat cu 6% faţă de 2009. Un alt îmbuteliator, United RomanianBreweries Bereprod (URBB), care are în portofoliu branduri precumTuborg şi Carlsberg, a înregistrat un avans de 3% al cifrei deafaceri şi de 7% al volumelor, rate de creştere care includ însă şivânzările de sucuri şi ape. În 2009 URBB a avut o cifră de afacerinetă de 343,4 milioane de lei (82 milioane de euro).

Un alt jucător important pe piaţa berii, Romaqua, care are înportofoliu mărcile Albacher şi Dorfer, a anunţat că vânzările debere au avut un plus de 10% în 2010, fără a comunica însă valoareaacestora. Bergenbier nu şi-a făcut încă publice rezultatelefinanciare.

"În continuare condiţiile de pe piaţa berii sunt dificile.Con­sumatorii au un apetit redus pentru a cheltui, vremea dinulti­­mul trimestru, ianuarie-martie 2011, a fost mai rece decât înperioada echivalentă a anului trecut. Prioritatea noastră ră­mânesusţinerea unei afaceri profitabile pe piaţa de aici", a mai spuspentru ZF Gary Whitlie, preşedintele Ursus Breweries.

În Europa, volumul de bere vândut de SABMiller a scăzut cu 3% înanul fiscal încheiat la sfârşitul lui martie 2011, reflectând înprincipal dificultăţile din primele şase luni ale anului fiscal,afectate de condiţii economice dificile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO