Companii

Prodal '94 estimeaza afaceri de 15 milioane de dolari anul acesta

12.12.2002, 00:00 73

Compania, care detine marcile Stalinskaya si Wembley, a lansat recent alte doua produse Discovery (vodca) si Passion (bautura alcoolica distilata) si intentioneaza sa mai aduca pe piata in acest an o vodca pe segmentul Premium - Infinity si un brandy denumit Fancy.
Producatorul de bauturi spirtoase Prodal '94 estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 15 mil. $, in crestere cu 40% fata de anul trecut. Profitul va creste cu circa 20% comparativ cu anul trecut, ajungand la 1,3 mil. $. Pentru 2003, compania isi propune sa livreze vodca Stalinskaya si gin Wembley si in afara Romaniei.
Planurile de export au fost precedate de inregistrarea portofoliului de marci atat pe plan intern, cat si in 70 de tari, inclusiv Germania, Canada, Japonia, Rusia, SUA sau Ucraina. "Pentru alte 50 de tari, procedurile de inregistrare sunt in curs de finalizare", a declarat pentru Ziarul Financiar vicepresedintele companiei, Bogdan Mihail.
Compania, care detine marcile Stalinskaya si Wembley, a lansat recent alte doua produse Discovery (vodca) si Passion (bautura alcoolica distilata) si intentioneaza sa mai aduca pe piata in acest an o vodca pe segmentul Premium - Infinity si un brandy denumit Fancy.
"Cu Infinity vrem sa atacam un segment acoperit doar de marcile din import. Fancy va contine doar distilat de vin invechit si va concura cu vinars-urile de la Jidvei si Murfatlar sau cu Metaxa", afirma Bogdan Mihail.
El spune ca Prodal '94 va acoperi cu lansarea Infinity segmentele importante din piata de vodca din Romania. "Stalinskaya acopera segmentul mediu-superior, iar Discovery se plaseaza pe partea superioara a segmentului inferior", afirma Mihail.
Potrivit studiilor comandate la ACNielsen de Prodal '94, compania este lider de piata la categoria vodca si gin pe plan intern. 
Piata de vodca din Romania se ridica la circa 20 de milioane de litri anual. "Compania noastra detine o cota de 24% din volum si 30% ca valoare din piata romaneasca de vodca", sustine vicepresedintele Prodal '94.
Ca volum, compania este a doua de pe piata, iar raportat la valoare, Prodal '94 ocupa primul loc. Datele companiei indica pentru intervalul august-septembrie 2001/august-septembrie 2002 o scadere cu 1,5% a productiei "oficiale" de vodca din Romania. "Productia noastra si vanzarile in piata au crescut insa in acelasi interval cu 13,5%", spune Bogdan Mihail.
Piata "neagra" a alcoolului se situeaza, potrivit estimarilor patronatelor din industria alcoolului, la circa 60% din volumul de vanzari a celei "oficiale".
In ceea ce priveste Stalinskaya, oficialul Prodal '94 a spus ca produsul are o cota de piata de 48,9% pe segmentul mediu, iar din studiile efectuate a reiesit ca 98% din cei chestionati cunosc marca Stalinskaya, iar 80% au mentionat-o prima data cand au fost intrebati ce marci de vodca cunosc. 
Principalii concurenti ai companiei pe piata de vodca sunt Scandic Distilleries (cu vodca Scandic), Alexandrion (cu Zero si Kreskova), Global Spirits (Dakk) si Perfect Renaissance (Perfect), toate companii care produc pe plan local. Din import vin Finlandia, Absolut sau Stolichnaia. Prodal '94 a avut o disputa in justitie privind dreptul de a folosi marca Stalinskaya cu importatorul marcii Stolichnaia, care a sustinut ca asemanarea este prea mare si creeaza confuzia consumatorilor. Procesul a fost castigat de Prodal'94, afirma reprezentantii firmei.
Daca productia de vodca a scazut, cea de gin a crescut in acest an cu 12% fata de anul trecut. 
"Piata de gin din Romania se cifreaza la circa 1,4 milioane de litri anual. Noi am crescut cu marca Wembley de la 22,4% in 2001 la 45% in prezent si suntem in continua crestere", a mai spus vicepresedintele Prodal '94.
Alte marci prezente pe piata sunt Bartender's (Global Spirits), Bellmann's (Alexandrion) si Beefeater's.
Bogdan Mihail a explicat cresterea cotelor de piata a marcilor companiei si prin promovarea in mass-media a produselor, in care s-au investit numai in acest an peste patru milioane de dolari.
Prodal'94 face parte din grupul de firme ICB, care mai cuprinde si o divizie de agricultura - Agricover. Actionarii grupului sunt persoane fizice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO