Companii

Producatorii autohtoni scad cu 14% pe o piata auto in crestere cu 20%

Producatorii autohtoni scad cu 14% pe o piata auto in crestere cu 20%

Click pentru imaginea intreaga

18.04.2007, 18:28 21

Ritmul general de crestere a pietei auto a ajuns la finalul primelor trei luni la 19,4%, fata de 4,3%, cresterea aferenta primului trimestru a anului trecut. Ritmul este insa de trei ori mai mic decat cel de 62,6% din 2005, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Segmentul de autoturisme, care a avut o crestere de 19,4%, mai mare decat cea a vehiculelor comerciale (18%), a fost impulsionat de vanzarile Dacia, 30,8% din piata, Renault (8,9%), Skoda (8,8%), Volkswagen (8,1%), Opel (6,2%) si Daewoo (5,4%).
Totalul autovehiculelor (autoturisme si vehicule comerciale) comercializate in perioada ianuarie-martie 2007 a fost de 70.192 de unitati din care 45% au fost realizate in luna martie. Procentul cererii pentru autovehiculele de import a ajuns la aproape dublul vanzarilor de autoturisme autohtone, ceea ce inseamna aproape 44.800 de masini.
Reculul inregistrat de vanzarile autoturismelor de fabricatie interna a fost de 14%, adica 21.716 masini livrate in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut cand s-au vandut mai mult de 25.000 de masini. Vanzarile de autoturisme noi de import au fost de 38.283 de masini (+ 53,1%).
In topul marcilor de import pe primul loc s-a clasat tot Renault, care a reusit per ansamblu sa depaseasca cu 5.355 de masini vandute performantele Skoda, aflata la o diferenta de doar 61 de masini. Performanta se datoreaza faptului ca Renault Clio si respectiv Renault Megane s-au clasat pe primele doua pozitii in topul celor mai bine vandute modele de import.
In primele trei luni, Automobile Dacia, primul producator national in termen de volum a exportat aproape 30.000 de masini, cu 48% mai mult decat cele 20.037 de unitati Logan comercializate anul trecut in aceeasi perioada analizata pe cele 52 de piete unde este prezenta. Productia Dacia a fost marita cu 5,5% la 47.249 de unitati prin programul de dezvoltare a capacitatilor de productie, demarat anul trecut.
Performantele celui de-al doilea producator national de autoturisme, Daewoo, au scazut la capitolul productie cu 37,8% fata de anul trecut. Daewoo a scos pe portile uzinei doar putin peste 4.100 de masini, din care 805 au fost comercializate pe piata interna.
La segmentul de vehicule comerciale usoare productia Automobile Dacia a pierdut 24 de procente din cauza scoaterii din productie a Dacia Pick-up. Logan Van a reusit sa recupereze ceva teren in luna martie dar doar pentru a fi produse 2.700 de unitati.
Per total, segmentul vehiculelor comerciale sub 3,5 tone a inregistrat fata de primele trei luni din 2006 o crestere de 0,7% pana la 6.968 de unitati.
In functie de modul de finantare prin care au fost achizitionate, din automobilele de import comercializate in primele trei luni, circa 38.000 de unitati, 37% au fost cumparate prin contracte de leasing, iar restul prin credite si cash.
In functie de motorizare, la masinile de import preferintele consumatorilor au fost impartite pentru prima data in mod egal intre diesel si benzina. Per total, pentru autoturismele noi de import si de productie interna, cererea a fost de 44% pentru diesel, adica 26.409 autoturisme din cele 59.900 livrate in primele trei luni.
Cele mai cerute autoturisme de import cu propulsoare diesel au fost Renault Clio, Skoda Octavia Tour si Skoda Octavia II.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO