Companii

Producatorul apei Bucovina investeste 9 mil. euro pentru a-si dubla capacitatea la Vatra Dornei

Producatorul apei Bucovina investeste 9 mil. euro pentru a-si dubla capacitatea la Vatra Dornei

Codrin Chiru, directorul de marketing al Rio Bucovina: Incercam sa ne repozitionam pe piata apei minerale, pentru a castiga mai multi consumatori premium.

25.06.2008, 13:54 374

Rio Bucovina, unul dintre cei mai mari cinci imbuteliatori locali de apa minerala, vizeaza o crestere a afacerilor de aproape 40% in acest an fata de 2007, pana la 30 mil. euro.
Compania va lansa in curand varianta la sticla a apei Bucovina, parte a unui proiect de investitii de 9 mil. euro derulat la unitatea de productie de la Vatra Dornei.
"Compania a investit circa 9 mil. euro in unitatea de la Vatra Dornei, pentru achizitia a doua linii de imbuteliere a apei la PET si sticla, precum si pentru cresterea capacitatii de depozitare. In acest moment, investitia este in mare parte finalizata", afirma Codrin Chiru. Capacitatea unitatii de productie de la Vatra Dornei a fost astfel dublata.
Compania mizeaza si in acest an pe apa minerala Bucovina, care ii aduce circa 80% din vanzari. Cifra de afaceri a Rio Bucovina ar putea ajunge la 30 mil. euro in 2008, in crestere cu aproape 40% fata de anul trecut, estimeaza Chiru.
In 2007, vanzarile de apa minerala Bucovina au inregistrat un avans (in volum) de 23,5%, comparativ cu perioada anterioara.
Bucovina si-a mentinut ritmul de crestere in volum si in primele trei luni ale acestui an, potrivit datelor furnizate de Codrin Chiru.
In toamna anului trecut, compania a demarat un proiect de rebranding si repozitionare pentru apa Bucovina.
"Incercam sa ne repozitionam pe piata apei minerale, pentru a castiga mai multi consumatori premium", afirma Chiru. Unul dintre obiectivele companiei este cresterea volumelor de vanzari la litraje mici (precum 0,33 sau 0,5 litri), pentru a imbunatati profitabilitatea.
Chiru estimeaza ca, in acest an, rata profitului brut Rio Bucovina va ajunge la 15%.
Anul trecut, profitul net al Rio Bucovina a ajuns la 6,4 mil. lei (1,9 mil. euro), fata de 0,7 mil. lei (0,2 mil. euro) in 2006, in conditiile dublarii vanzarilor in aceasta perioada pana la 21,7 mil. euro.
Apa imbuteliata la sticla este un produs care inregistreaza cele mai mari vanzari in HoReCa.
Potrivit datelor din piata, liderul segmentului de apa minerala imbuteliata la sticla este in acest moment producatorul Perla Harghitei.
Rio Bucovina are de mai multi ani un parteneriat cu imbuteliatorul local al Pepsi, compania Pepsi Americas, care vizeaza in special distributia apei Bucovina in canalul HoReCa.
"Parteneriatul cu Pepsi ne ajuta sa avem clienti importanti din HoReCa la care ne-ar fi fost greu sa ajungem doar cu oferta de apa minerala", explica Chiru.
Rio Bucovina detine in portofoliu si bauturile racoritoare carbonatate Rio si apa de masa La Vita, imbuteliate in unitatea de productie din Timisoara.
Potrivit directorului de marketing, aceasta are o capacitate de imbuteliere de 16.000 de sticle pe ora, circa jumatate din capacitatea fabricii de apa din Vatra Dornei.
In portofoliul companiei sunt incluse si doua produse importate, sucurile naturale Beckers's Bester (juice 100%) si bauturile energizante Matador.
Rio Bucovina este detinuta integral de Ahmad Khatab, intrat in actionariatul companiei in anul 2006, potrivit lui Chiru.
Managerul mai spune ca schimbarea proprietarului companiei a antrenat si schimbarea echipei de management si a planurilor de dezvoltare a afacerii. Pe piata locala a apei minerale, estimata anul trecut la 1,1 milioane de litri, cei mai importanti jucatori sunt Romaqua, Coca-Cola HBC Romania, European Drinks, Perla Harghitei si Rio Bucovina.
Estimarile producatorilor indica pentru acest an o crestere in volum de 20% a pietei datorita in principal temperaturilor mari din sezonul estival.

Cu cine se bate Bucovina

Romaqua Group, cu brandurile Borsec, Stanceni si Aquatique, este cel mai mare imbuteliator local de apa minerala. Anul trecut, compania a realizat o crestere de 31,7% a volumului de apa imbuteliata fata de 2006, conform SNAM.

Coca-Cola HBC Romania, cu brandurile Dorna si Poiana Negri, a imbuteliat anul trecut 152 mil. litri de la sursele SNAM, in crestere cu 27% fata de 2006. Compania, care este in prezent cel mai mare jucator pe piata romaneasca a bauturilor racoritoare, mai detine in portofoliu si apa Izvorul Alb. In 2007, imbuteliatorul local al Coca-Cola a trecut pentru prima data pragul de vanzari anuale de un miliard de litri.

European Drinks, cu brandurile Izvorul Minunilor si Hera, a imbuteliat anul trecut 155 mil. litri de apa minerala, cu 19% mai mult fata de volumul din 2006. Compania a demarat in 2007 un proiect de investitii de 10 mil. euro in face lift-ul Izvorul Minunilor, valoarea incluzand bugetul de promovare pentru acest brand.

Perla Harghitei, care detine brandul cu acelasi nume, este in prezent cel mai mare imbuteliator de apa la sticla. Compania activeaza si pe segmentul apei in watercoolere (sisteme de racire/incalzire), cu Cristalina. Anul trecut, producatorul a avut o crestere in volum pe apa minerala de 44%, comparativ cu 2006, pana la 108 mil. litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO