Companii

Producatorul batoanelor Snickers estimeaza afaceri de 21 mil. euro

15.11.2005, 18:07 225

Compania Masterfoods Romania, filiala locala a Mars Incorporated, unul dintre cei mai mari producatori mondiali din industria alimentara, cu afaceri anuale de peste 18 mld. de dolari, estimeaza ca va incheia acest an cu o cifra de afaceri de aproximativ 21 de milioane de euro, in crestere cu peste 15% fata de 2004.

"Ne concentrAm pe principalele branduri ale companiei, dar crestem diversitatea produselor, bazandu-ne in primul rand pe reactiile primite de la consumatori", a declarat Ilinca Burlan, external affairs manager al Masterfoods Romania.

Masterfoods Romania este prezenta pe piata locala atat pe segmentul de ciocolata cu marcile Mars, Snickers, Bounty si Twix, pe cel de petfood (hrana pentru animale) cu brandurile Whiskas, Pedigree, Chaapi si Kitekat, precum si pe segmentul de orezuri si sosuri cu marcile Uncle BenÕs si Dolmio.

Potrivit site-ului Ministerului de Finante, anul trecut compania a inregistat o cifra de afaceri de 74,8 milioane de lei (circa 18 mil. euro), in crestere in lei cu 12% fata de 2003.

Potrivit reprezentantiilor companiei, anul acesta atat segmentul de ciocolata, cat si cel de petfood au inregistrat cresteri de "doua cifre", care au continuat trendul de anul trecut.

In scopul diversificarii portofoliului de produse, compania a intrat luna trecuta si pe segmentul biscuitilor, prin extinderea brandului Milky Way cu o categorie de snacks-uri dulci, Milky Way Minute.

"Ne concentram in Romania pe toate produsele din portofoliu, insa piata de petfood inregistreaza un ritm de crestere mai accentuat decat cea de ciocolata", a mai spus Ilinca Burlan.

In ultimii sase ani, volumul pietei de petfood a crescut de mai bine de sapte ori, pana la 26.000 de tone in 2004, potrivit datelor Institutului National de Statistica.

Unul dintre cei mai importanti competitori ai companiei pe acest segment este gigantul elvetian Nestle, care comercializeaza pe piata locala alimente pentru caini si pisici sub marcile Darling, Friskies si Purina.

Anul trecut, cresterea pietei de petfood a fost domolita de introducerea unei taxe vamale de 18,2%, in conditiile in care cea mai mare parte a pietei este acoperita de importuri.

"Anul acesta au fost stabilite unele reglementari suplimentare, care au relansat piata. O data cu aderarea la Uniunea Europeana si cu ridicarea barierelor comerciale numarul companiilor prezente pe piata de petfood va creste", considera Ilinca Burlan.

Prezenti atat in retele de key-accounts, in magazinele specializate dar si pe canalele independente, reprezentantii Masterfoods Romania spun ca nu intentioneaza sa transforme nici unul dintre aceste canale intr-unul prioritar, deoarece fiecare le asigura avantaje in prezentarea ofertelor specifice segmentelor de piata.

Piata batoanelor de ciocolata se ridica la peste 20 de milioane de euro anual, reprezentand circa 20% din piata totala a ciocolatei.

Principalii competitori ai companiei Masterfoods pe piata batoanelor de ciocolata sunt Kraft (Smash, Poiana, Africana), Nestle (Lion), Excelent (Stil, Papi, Vis), Ulker (Luna, Albeni, Metro).

Supreme Chocolat, producatorul marcii de ciocolata Primola, a intrat de asemenea pe segmentul de batoane cu marca Primola Zoo.

Masterfoods Romania a fost inregistrata in 1994 ca o divizie a Mars Incorporated, unul dintre cei mai mari producatori mondiali pe segmentul batoanelor de ciocolata si pe cel de petfood.

Grupul american, cu activitati in 65 de tari si 100 de fabrici in toata lumea, are o cifra de afaceri globala de peste 18 miliarde de dolari si peste 39.000 de angajati. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO