Companii

Producatorul Bergenbier a vandut cu 40% mai multa bere in volum pe primul trimestru

Producatorul Bergenbier a vandut cu 40% mai multa bere in volum pe primul trimestru

Click pentru imaginea marita

11.05.2007, 19:19 33

InBev Romania, al treilea jucator de pe piata locala a berii, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere volumica a vanzarilor de 40% fata de aceeasi perioada a anului precedent, cea mai mare crestere realizata de o filiala a grupului InBev in Europa Centrala si de Est.
Rezultatele InBev pe piata locala sunt in linie cu vanzarile celorlalte companii multinationale, care au raportat in primul trimestru o crestere de 37% in volum, la 2,54 milioane de hectolitri, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
Vremea calda si apetitul romanilor pentru bere au majorat si anul trecut in primul trimestru vanzarile producatorului Bergenbier cu 35%,
intr-o perioada considerata oarecum atipica pentru consumul de bere. In primul trimestru din acest an, vanzarile InBev in Romania au depasit ritmul de crestere de 33,3% din Ucraina sau pe cel de 22,4% consemnat in Rusia, alte piete cu o evolutie peste media rezultatelor obtinute de InBev la nivel mondial.
"Vectorii de crestere raman Bergenbier Q-Pack si marcile imbuteliate in PET, care au inregistrat o crestere de 73% fata de anul precedent, dar si Beck's si Stella Artois", a declarat Mihai Ghyka, directorul general al InBev Romania.
Interbrew Romania si-a schimbat la inceputul lunii mai denumirea, devenind InBev Romania, in noua entitate fiind inclusa si compania Interbrew Efes Breweries, achizitionata integral anul trecut de catre grupul belgian.
Potrivit Asociatiei Berarii Romaniei, berea ambalata la PET reprezenta 40,4% din consumul total al pietei la sfarsitul lui 2006, dublu fata de acum doi ani, cand acest sector detinea doar 24,4% din piata.
Vanzarile de bere in ambalaj la PET au influentat si rezultatele obtinute in anul 2006, cand producatorul brandurilor Bergenbier si Stella Artois a raportat o cifra de afaceri de 160 de milioane de euro, in crestere cu doar 15% fata de anul anterior, sub ritmul de crestere al volumului de vanzari, de 30%.
Piata berii a crescut anul trecut in volum cu peste 16%, la 17,7 milioane de hectolitri, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei, care grupeaza cele patru companii multinationale din industria berii. Valoarea inregistrata in 2006 este dubla fata de cea obtinuta pe plan local cu zece ani in urma.
Ritmul de crestere al pietei a fost insa anul trecut mai mic decat ritmul de crestere al vanzarilor inregistrate de filialele locale ale multinationalelor, care au raportat anul trecut o majorare de 20,6%.
Consumul de bere pe cap de locuitor a resimtit de asemenea o crestere de 16% anul trecut, ajungand pana la 81 de litri, ceea ce inseamna ca
s-a atins media consumului de bere la nivel european.
Reprezentantii InBev estimeaza pentru anul acesta obtinerea unei cresteri de 34% a volumului de vanzari si de 30% a cifrei de afaceri, ceea ce ar putea conduce rezultatele anuale ale InBev Romania in 2007 la o cifra de afaceri de 200 de milioane de euro si un volum al vanzarilor de 4,4 mil. de euro, fata de anul trecut cand obtinea doar 3,4 mil. euro.
Pe o piata de un miliard de euro, care potrivit principalilor jucatori va creste anul acesta cu aproximativ 7-10%, concurenta companiei InBev este formata din Heineken Romania, Ursus Breweries, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO