Companii

Producatorul de apa minerala Perla Harghitei ataca piata sucurilor necarbonatate

Producatorul de apa minerala Perla Harghitei ataca piata sucurilor necarbonatate

Click pentru imaginea marita

28.03.2007, 15:46 404

Producatorul de apa minerala si bauturi racoritoare Perla Harghitei si-a planificat cresterea vanzarilor cu 15% in volum pentru acest an si intrarea pe segmentul de sucuri necarbonatate.
"Este primul an in care bugetul de publicitate trece peste un milion de euro. Campania de notorietate pentru brandul Perla Harghitei a inceput in luna martie, pe tv si radio", a declarat Puskas Istvan, managerul de marketing al companiei Perla Harghitei.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 11,5 mil. euro anul trecut, in crestere cu aproape 20% fata de 2005, potrivit datelor Perla Harghitei. Compania a imbuteliat anul trecut un volum total de 75 de milioane de litri de apa minerala si a inaugurat a 5-a linie de productie a fabricii de la Sancraieni (Harghita), destinata intrarii pe segmentul watercooler, cu apa minerala Cristalina. Perla Harghitei si-a planificat dezvoltarea brandului Cristalina in acest an, prin extinderea distributiei prin firme specializate pe acest tip de ser-vicii.
"Anul trecut am pus accent pe pregatirea fabricii in vederea integrarii in UE. Pentru 2007 insa, avem asteptari mari legate de vanzari, o crestere in volum cu 15% fata de anul trecut. Anticipam si o vara foarte calda si lunga, in care marii jucatori din piata, printre care si Perla Harghitei, avand capacitati de productie mari si logistica bine pusa la punct, se vor detasa de ceilalti competitori", a mai spus Puskas Istvan.
Producatorul a lansat anul trecut si apa minerala imbuteliata la sticle de 0,33 si 0,75 litri, care vizeaza clientii din HoReCa (hoteluri si restaurante). "In 2007 ne-am propus sa dezvoltam acest produs nou, compensand astfel trendul descendent al vanzarilor la sticla returnabila clasica, de un litru", a precizat Istvan.
Pe piata apelor minerale, vanzarile in HoReCa au scazut anul trecut pana la aproximativ 8% din totalul volumului, potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB Retail Tracking Services. Miza producatorilor si distribuitorilor este in prezent retailul modern, unde volumele vanzarilor cresc cu procente semnificative de la un an la altul. De exemplu, ponderea supermarketurilor in totalul volumelor de ape minerale vandute s-a dublat in primele opt luni ale anului trecut fata de perioada precedenta, ajungand la peste 25%, conform MEMRB.
Compania Perla Harghitei activeaza si pe segmentul bauturilor carbogazoase cu Allegria, avand planificata dezvoltarea portofoliului prin lansari de noi sortimente. "In acest an vom intra si pe categoria still drinks - bauturi racoritoare necarbonatate", a adaugat Istvan.
Compania Perla Harghitei a fost infiintata in anul 1990, fiind privatizata patru ani mai tarziu. In anul 1999, sectia Apemin Tusnad s-a desprins din Perla Harghitei, societate care se numara inca printre actionarii companiei Apemin Tusnad. Perla Harghitei are in prezent ca actionari doar persoane fizice.
Pe piata apei minerale, estimata la 1,1 mld. litri si peste 300 mil. euro, cei mai mari jucatori sunt Romaqua, European Drinks, Coca-Cola HBC si Perla Harghitei. Toti acestia detin in portofoliu si bauturi racoritoare avand ca baza apa minerala.
Consumul de apa minerala in Romania, situat la un nivel similar cu consumul de sucuri, este inca departe de media europeana, ceea ce demonstreaza potentialul de crestere al pietei pe termen lung. In tari mai dezvoltate din vestul Europei, consumul ajunge si la 200 de litri pe cap de locuitor, de peste patru ori mai mare fata de media de pe piata locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO