Companii

Producatorul Tuborg se gandeste sa se arunce in valtoarea berii la PET

20.01.2005, 00:00 140

Numarul cinci de pe piata romaneasca a berii, United Romanian Breweris Bereprod (URBB), care produce marcile de bere Tuborg, Carlsberg si Skol, ia in calcul posibilitatea lansarii de bere la PET pe fondul cresterii acestei piete anul trecut.
"Daca primim acordul din Danemarca (n.r. URBB este filiala din Romania a producatorului danez Carlsberg) vom lansa bere la PET. Deocamdata nu vom face acest pas in urmatoarele luni, dar nu pot garanta ca o asemenea decizie nu va fi luata in acest an", spune Schachar Shaine, presedintele URBB.
El afirma ca, in momentul de fata, sunt studiate diferitele tehnici de imbuteliere, urmand sa fie alese cele care ofera cea mai buna performanta. "Piata berii la PET a ajuns la un nivel foarte mare sI nu cred ca mai are unde sa creasca in acest an iar raportat la celelalte tari din jur este, deja, destul de mare", sustine Shaine. El apreciaza ca aproximativ 25-30% din piata berii a fost reprezentata anul trecut de berea la PET. Surse din piata berii spun ca, cel mai probabil, Skol va fi marca sub care URBB va incerca sa-sI adjudece o felie importanta din piata berii la PET.
Berea la PET a fost principala vedeta a pietii berii de anul trecut, consemnand o crestere importanta in consum. Principalul castigator al acestui segment a fost European Drinks care a reusit in numai un singur an sa ajunga pe locul patru pe piata aproape exclusiv pe baza vanzarilor la PET cu marca Burger. Succesul a fost atat de mare, incat oficialii companiei se gandesc serios sa investeasca in acest an in dublarea capacitatii de productie a fabricii de la Draganesti din judetul Bihor. Pe segmentul berii la PET mai sunt prezenti liderul pietei Brau Union cu Bucegi sI Gambrinus, Interbrew cu Bergenbier si Noroc si Bere Mures cu Neumarkt. Surse din piata berii sustin ca este posibil ca SAB Miller sa faca la randul sau pasul pe aceasta piata cu Ursus sau Timisoreana.
URBB a anuntat pentru anul trecut vanzari in crestere: cu 11% in volul pana la 975.000 de hectolitri si 18% in valoare pana la 52 de milioane de euro. "Pentru acest an ne asteptam la o crestere a pietei pentru ca nu cred ca pot fi doua veri ploioase la rand. Ne asteptam la o stabilizarea pietei sI nu cred ca vor intra noi jucatori importantI pe piata", sustine Shaine.
URBB a contractat anul trecut un imprumut de 40 milioane dolari destinat achizitionarii de echipamente pentru extinderea capacitatii de productie a fabricii de la Bucuresti pana la 1,4 milioane de hectolitri anual. Compania a investit anul trecut 1 milion de euro in schimbarea flotei de camioane care opereaza in Bucuresti ca urmare a decizie autoritatilor locale de a interzice accesul in centrul Capitalei a camioanelor de mare tonaj. "Costurile de distributie au crescut cu circa 25% ca urmare a acestei decizii", spune Shaine.
Potrivit datelor companiei, din anul 1997 si pana in prezent (in urma cu opt ani compania a construit la marginea Bucurestiului o fabrica de bere in valoare de 55 milioane dolari), volumul vanzarilor a crescut de patru ori, capacitatea de productie a fabricii din Bucuresti fiind estimata anul trecut la 1,2 milioane hectolitri. Suma totala a investitiilor realizate de URBB pina acum depaseste 85 de milioane de dolari.
Piata romaneasca a berii este dominata de cei patru mari care detin impreuna circa 75% din piata: Brau Union liderul pietei care face parte din grupul olandez Heineken, SAB Miller Romania si Interbrew filialele locului trei mondial respective numarul unu sI Tuborg filiala grupului danez Carlsberg. European Drinks si Bere Mures sunt jucatorii locali cei mai puternici, ocupand locul patru respective sase.
Valoric, piata a atins anul trecut circa 600 de milioane de euro, cu un volum de 14 milioane de hectolitri, in usoara crestere fata de indicatorii din anul precedent: 550 milioane de euro si 12,8 milioane de hectolitri.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO